ABDAL MÛSÂ'NIN PEND Û NASÎHATNÂMESİ
SÖZ BAŞI
GİRİŞ
A) XIII-XIV. YÜZYILLARDA ANADOLU'NUN SİYASÎ VE KÜLTÜREL DURUMUNA KISA BİR BAKIŞ
1 ) Siyasî Durum
2) Kültürel Durum
B) ABDAL MÛSÂ VEL.ÂYETNÂMESİ'NİN TARİHÎ ÇEVRESİ
1 ) Teke Eli
2) Elmalı-Finike
3) Aydın - Denizli
4) Bursa
5) Teke İlinde Tekke ve Zâviyeler
C) ABDAL MÛSÂ'NIN MENKABEVÎ VE TARİHÎ HAYATI
1) Abdal Mûsânın Menkabevî Hayatı
a) Ailesi, Doğum Yeri, Doğum Tarihi,
Çocukluğu ve Yetişmesi
b) Abdal Mûsâ Elmalı/Tekke Köyü'nde
aa) Abdal Mûsânın Gaybî Beğ İle
Karşılaşması
bb) Abdal Mûsâ'nın Kılağılı İsâ İle
Karşılaşması
cc) Abdal Mûsânın Teke Beği İle
Karşılaşması
çç) Abdal Mûsânın Alâiye Sancak Beği İle
Karşılaşması
dd) Abdal Mûsâ'nın Gaybi Beğ'e "
Kaygusuz" Mahlasını Vermesi
ee) Abdal Mûsânın Kaygusuz'a
İcâzetnâme Vermesi
ff) Abdal Mûsânın Kaygusuz Abdal'ı
Hacc'a Göndermesi
gg) Kaygusuz Abdal'ın Hacc Dönüşü ve
Abdal Mûsâya Kavuşması
c) Abdal Mûsânın Mezarı Ve Türbesi
2) Abdal Mûsâ'nın Tarihi Hayatı
a) Ailesi-Doğum Yeri-Doğum Tarihi
b) Abdal Mûsâ, Elmalı/Tekke Köyü'nde
c) Seyahatleri
ç) Vefâtı
d) Dergâhı ve Türbesi
e) Netice
I. ABDAL MÛSÂ VELÂYETNÂMESİ'NİN GENEL ÖZELLİKLERİ
A) ABDAL MÛSÂ VELAYE'TNAMESİ'NİN
NÜSHALARI VE ÖZELLİKLERİ
1) Velâyetnâme Nüshaları
a) AG Nüshası
b) Sadeddin Nüzhed Ergun Nüshası
c) Süleyman Fikri Erten Nüshası
2) Eserin Yazarı, Yazılış Tarihi ve Sebebi
3) Eserin Konusu
4) Eserin Kaynakları ve Tarihî Önemi
5) Eserin Hazırlanmasında Takip Edilen
Yol ve Transkripsiyon Sistemi
a) Metin Kurmada Takip Edilen Yol
b) Transkripsiyon Sistemi
B) ESERİN DİL VE USLÛP ÖZELLİKLERİ
1 ) Gramer Şekilleri Ve Kelime Hazinesi
Gramer şekilleri
a) Vokaller
b) Fiil Çekim Ekleri
aa) Kip Ekleri
bb) Şahıs Ekleri
c) İsim Çekim Ekleri
aa) Hâl Ekleri
bb) İyelik Ekleri
ç) Pasiflik-Dönüşlülük
d) Faktitif
e) Birleşik Zamanlar
f) Gerundiumlar
g) Yardımcı Fiiller
h) Ek Fiilin Geniş Zamanı ve Bildirme
Fonksiyonu
ı) Partisipler
Arkaik Kelimeler
2) Eserin Anlatım Şekilleri
a) Nasihat ve Hitap Yoluyla Anlatım
b) Tahkiye Yoluyla Anlatım
c) Mükâleme ve Suâl Yoluyla Anlatım
ç) Tasvir Yoluyla Anlatım
3) Eserde Yer Alan Bazı Edebi San'atlar
a) Seci
b)Tezat
II. ESERİN ŞAHIS KADROSU
A) DİNÎ ŞAHSİYETLER
1 ) Hacı Bektaş Velî
2) Sarı İsmâil
3) Kızıl Deli Sultân (Seyyid Ali)
4) Gaybî (Kaygusuz Abdal)
5) Abdal Kefî
6) Kara Âşık Baba
7) Tahtalı Baba
8) Veli Dede
9) Hoca Ahmet
10) Kara Abdal
B) TARİHİ VE EFSÂNEVİ ŞAHSİYETLER
1 ) Teke Beği-Kirde Yusuf - Halil Beg
a) Teke Beği
b) Kirde Yusuf
c) Halil Beg
2) Gâzî Umur Beg
III. ESERDE YER ALAN DİNÎ MOTİFLER VE KERÂMET MOTİFLERİ
A) DİNÎ MOTİFLER
B) KERÂMET MOTİFLERİ
1) Don Değiştirme (Hayvan Donuna Girme)
2) Ateşte Yanmama
3) Cansız Varlıkları Harekete Geçirme
4) Bal - Yağ Çeşmesi
5) Şarabın Bal'a Dönüşmesi
6) Yerden Su Çıkarma
7) Maddelerin Biçim Değiştirmesi
8) Kuru Ağacı Yeşertme
9) Akıldan Geçenleri Bilme
10) Nefesle Hâmile Bırakma
11 ) Başka Mekânları Diğer Mekânlardaki
Kişilere Gösterme
12) Gizli Eşyâları Bulma
13) Az Yiyecekle Çok Kişiyi Doyurma
14) Eşiğe Yatma
15) Hasımlarına Felâket Musallat Etme
16) Taşların Yürümesi ve Durması
17) Tahta Kılıç
18) Çomak Fırlatma
19) Uçarsu
20) Solak Değirmen
IV. ESERDE YER ALAN TABİAT VE EŞYAYA DAİR BİLGİLER
A) ZAMAN VE ZAMANLA İLGİLİ MEFHUMLAR
B) SU VE SU İLE İLGİLİ MEFHUMLAR
C) TOPRAK VE TOPRAKLA İLE İLGİLİ
MEFHUMLAR
Ç) ATEŞ VE ATEŞLE İLGİLİ MEFHUMLAR
V. ESERDE YER ALAN HAYVAN VE YİYECEK ADLARI
A) HAYVANLAR
B) YİYECEK ADLARI
VI. ESERDE YER ALAN TOPONOMİK BİLGİLER
A) ÜLKELER
B) ŞEHİR VE YER ADLARI
1 ) Hoy
2) Horasan
3) Teke İli
4) Genceli
5) Rodos
6) Istanaz (Istanoz-Korkud-eli)
7) Döşeme Derûnu (Döşeme Altı)
8) Yarış Çam - İncirli Ev - Boğaz Hisârı
9) Lotanya (?) - Eğirdir - Tahtalı Dağ
VII. ESERDE YER ALAN FOLKLORİK UNSURLAR
VELÂYETNÂME'NİN TÜRKÇE ÖZETİ
VELÂYETNÂME'NİN İNGİLİZCE ÖZETİ
ABDAL MÛSÂ VELÂYETNÂMESİ'NİN TRANSKRİPSİYONLU
METNI
ELMALI'NIN TEKKE KÖYÜ'NDE ABDAL MÛSÂ DERGAHI
CİVARINDAKİ; VAKFİYELER - ORTAKÇILARI VE ABDAL
MÛSÂ DERGÂHI KÜTÛPHANESİ'NDE BULUNAN KİTAPLAR
A) VAKFİYELER-ORTAKÇILARI
B) ABDAL MÛSÂ DERGÂHI KÜTÜLHANESİ'NDE BULUNAN
KİTAPLAR
LÜGATÇE
BİBLİYOGRAFYA
İNDEKS
VELÂYETNÂME'NİN AG NÜSHASININ TIPKI BASIMI
ABDAL MÛSÂ'NIN PEND Û NASÎHATNÂMESİ
SÖZ BAŞI
GİRİŞ
A) XIII-XIV. YÜZYILLARDA ANADOLU'NUN SİYASÎ VE KÜLTÜREL DURUMUNA KISA BİR BAKIŞ
1 ) Siyasî Durum
2) Kültürel Durum
B) ABDAL MÛSÂ VEL.ÂYETNÂMESİ'NİN TARİHÎ ÇEVRESİ
1 ) Teke Eli
2) Elmalı-Finike
3) Aydın - Denizli
4) Bursa
5) Teke İlinde Tekke ve Zâviyeler
C) ABDAL MÛSÂ'NIN MENKABEVÎ VE TARİHÎ HAYATI
1) Abdal Mûsânın Menkabevî Hayatı
a) Ailesi, Doğum Yeri, Doğum Tarihi,
Çocukluğu ve Yetişmesi
b) Abdal Mûsâ Elmalı/Tekke Köyü'nde
aa) Abdal Mûsânın Gaybî Beğ İle
Karşılaşması
bb) Abdal Mûsâ'nın Kılağılı İsâ İle
Karşılaşması
cc) Abdal Mûsânın Teke Beği İle
Karşılaşması
çç) Abdal Mûsânın Alâiye Sancak Beği İle
Karşılaşması
dd) Abdal Mûsâ'nın Gaybi Beğ'e "
Kaygusuz" Mahlasını Vermesi
ee) Abdal Mûsânın Kaygusuz'a
İcâzetnâme Vermesi
ff) Abdal Mûsânın Kaygusuz Abdal'ı
Hacc'a Göndermesi
gg) Kaygusuz Abdal'ın Hacc Dönüşü ve
Abdal Mûsâya Kavuşması
c) Abdal Mûsânın Mezarı Ve Türbesi
2) Abdal Mûsâ'nın Tarihi Hayatı
a) Ailesi-Doğum Yeri-Doğum Tarihi
b) Abdal Mûsâ, Elmalı/Tekke Köyü'nde
c) Seyahatleri
ç) Vefâtı
d) Dergâhı ve Türbesi
e) Netice
I. ABDAL MÛSÂ VELÂYETNÂMESİ'NİN GENEL ÖZELLİKLERİ
A) ABDAL MÛSÂ VELAYE'TNAMESİ'NİN
NÜSHALARI VE ÖZELLİKLERİ
1) Velâyetnâme Nüshaları
a) AG Nüshası
b) Sadeddin Nüzhed Ergun Nüshası
c) Süleyman Fikri Erten Nüshası
2) Eserin Yazarı, Yazılış Tarihi ve Sebebi
3) Eserin Konusu
4) Eserin Kaynakları ve Tarihî Önemi
5) Eserin Hazırlanmasında Takip Edilen
Yol ve Transkripsiyon Sistemi
a) Metin Kurmada Takip Edilen Yol
b) Transkripsiyon Sistemi
B) ESERİN DİL VE USLÛP ÖZELLİKLERİ
1 ) Gramer Şekilleri Ve Kelime Hazinesi
Gramer şekilleri
a) Vokaller
b) Fiil Çekim Ekleri
aa) Kip Ekleri
bb) Şahıs Ekleri
c) İsim Çekim Ekleri
aa) Hâl Ekleri
bb) İyelik Ekleri
ç) Pasiflik-Dönüşlülük
d) Faktitif
e) Birleşik Zamanlar
f) Gerundiumlar
g) Yardımcı Fiiller
h) Ek Fiilin Geniş Zamanı ve Bildirme
Fonksiyonu
ı) Partisipler
Arkaik Kelimeler
2) Eserin Anlatım Şekilleri
a) Nasihat ve Hitap Yoluyla Anlatım
b) Tahkiye Yoluyla Anlatım
c) Mükâleme ve Suâl Yoluyla Anlatım
ç) Tasvir Yoluyla Anlatım
3) Eserde Yer Alan Bazı Edebi San'atlar
a) Seci
b)Tezat
II. ESERİN ŞAHIS KADROSU
A) DİNÎ ŞAHSİYETLER
1 ) Hacı Bektaş Velî
2) Sarı İsmâil
3) Kızıl Deli Sultân (Seyyid Ali)
4) Gaybî (Kaygusuz Abdal)
5) Abdal Kefî
6) Kara Âşık Baba
7) Tahtalı Baba
8) Veli Dede
9) Hoca Ahmet
10) Kara Abdal
B) TARİHİ VE EFSÂNEVİ ŞAHSİYETLER
1 ) Teke Beği-Kirde Yusuf - Halil Beg
a) Teke Beği
b) Kirde Yusuf
c) Halil Beg
2) Gâzî Umur Beg
III. ESERDE YER ALAN DİNÎ MOTİFLER VE KERÂMET MOTİFLERİ
A) DİNÎ MOTİFLER
B) KERÂMET MOTİFLERİ
1) Don Değiştirme (Hayvan Donuna Girme)
2) Ateşte Yanmama
3) Cansız Varlıkları Harekete Geçirme
4) Bal - Yağ Çeşmesi
5) Şarabın Bal'a Dönüşmesi
6) Yerden Su Çıkarma
7) Maddelerin Biçim Değiştirmesi
8) Kuru Ağacı Yeşertme
9) Akıldan Geçenleri Bilme
10) Nefesle Hâmile Bırakma
11 ) Başka Mekânları Diğer Mekânlardaki
Kişilere Gösterme
12) Gizli Eşyâları Bulma
13) Az Yiyecekle Çok Kişiyi Doyurma
14) Eşiğe Yatma
15) Hasımlarına Felâket Musallat Etme
16) Taşların Yürümesi ve Durması
17) Tahta Kılıç
18) Çomak Fırlatma
19) Uçarsu
20) Solak Değirmen
IV. ESERDE YER ALAN TABİAT VE EŞYAYA DAİR BİLGİLER
A) ZAMAN VE ZAMANLA İLGİLİ MEFHUMLAR
B) SU VE SU İLE İLGİLİ MEFHUMLAR
C) TOPRAK VE TOPRAKLA İLE İLGİLİ
MEFHUMLAR
Ç) ATEŞ VE ATEŞLE İLGİLİ MEFHUMLAR
V. ESERDE YER ALAN HAYVAN VE YİYECEK ADLARI
A) HAYVANLAR
B) YİYECEK ADLARI
VI. ESERDE YER ALAN TOPONOMİK BİLGİLER
A) ÜLKELER
B) ŞEHİR VE YER ADLARI
1 ) Hoy
2) Horasan
3) Teke İli
4) Genceli
5) Rodos
6) Istanaz (Istanoz-Korkud-eli)
7) Döşeme Derûnu (Döşeme Altı)
8) Yarış Çam - İncirli Ev - Boğaz Hisârı
9) Lotanya (?) - Eğirdir - Tahtalı Dağ
VII. ESERDE YER ALAN FOLKLORİK UNSURLAR
VELÂYETNÂME'NİN TÜRKÇE ÖZETİ
VELÂYETNÂME'NİN İNGİLİZCE ÖZETİ
ABDAL MÛSÂ VELÂYETNÂMESİ'NİN TRANSKRİPSİYONLU
METNI
ELMALI'NIN TEKKE KÖYÜ'NDE ABDAL MÛSÂ DERGAHI
CİVARINDAKİ; VAKFİYELER - ORTAKÇILARI VE ABDAL
MÛSÂ DERGÂHI KÜTÛPHANESİ'NDE BULUNAN KİTAPLAR
A) VAKFİYELER-ORTAKÇILARI
B) ABDAL MÛSÂ DERGÂHI KÜTÜLHANESİ'NDE BULUNAN
KİTAPLAR
LÜGATÇE
BİBLİYOGRAFYA
İNDEKS
VELÂYETNÂME'NİN AG NÜSHASININ TIPKI BASIMI