Monsieur DAramon, 1547 senesi başında Fransa Kralı I. François tarafından Kanuni devri İstanbuluna büyükelçi olarak gönderilmiş bir soyludur. Kanuninin İran seferine katılmak üzere, maiyetindekiler ve Osmanlı ordusuyla birlikte yola çıkarak, Kudüse hac yolculuğunu da kapsayacak şekilde Suriye ve Mısır üzerinden İstanbula geri döner.
İstanbul ve Anadoluda gündelik hayat, Türklerin âdetleri ve dini, Büyük Efendinin saray nizamı metinde ele alınan genel konular olmakla birlikte, bu metni farklı kılan, yazarın bizzat orduyla birlikte hareket ederek, ordunun düzen, işleyiş ve disiplinine tanık olmuş olması. Bununla birlikte yazarın içinde bulunduğu topluluğun yaptığı hac yolculuğu da din eksenli birçok gözlem ve düşüncesini bizimle paylaşmasına olanak vererek metni daha da ilginç bir hâle sokuyor.
Monsieur DAramon, 1547 senesi başında Fransa Kralı I. François tarafından Kanuni devri İstanbuluna büyükelçi olarak gönderilmiş bir soyludur. Kanuninin İran seferine katılmak üzere, maiyetindekiler ve Osmanlı ordusuyla birlikte yola çıkarak, Kudüse hac yolculuğunu da kapsayacak şekilde Suriye ve Mısır üzerinden İstanbula geri döner.
İstanbul ve Anadoluda gündelik hayat, Türklerin âdetleri ve dini, Büyük Efendinin saray nizamı metinde ele alınan genel konular olmakla birlikte, bu metni farklı kılan, yazarın bizzat orduyla birlikte hareket ederek, ordunun düzen, işleyiş ve disiplinine tanık olmuş olması. Bununla birlikte yazarın içinde bulunduğu topluluğun yaptığı hac yolculuğu da din eksenli birçok gözlem ve düşüncesini bizimle paylaşmasına olanak vererek metni daha da ilginç bir hâle sokuyor.