Yazarın diliyle:
Bu çalışmayı yapmamızdaki amaç ne divan şiirini sevdirmek ne de ondan soğutmaktır. Divan şiirinin bir bölümünü bugünkü bir bakışla tanıtmaktır, onun nasıl bir şey olduğunu göstermektir. Sevip sevmeme işi okuyucuya kalmıştır.
Biz divan şiirini sevenlerin bazılarının derleyip toparladıkları divan şiiri metinlerine az çok farklı bir gözle bakıyor, metinleri başka bir yolla anlamlandırmaya çalışıyoruz. Tutumumuz divan şiirine sevgiyi/ilgiyi artırabilir de azaltabilir de.
Divan şiiri nedir sorusu bugüne kadar genellikle genel/yuvarlak sözlerle yanıtlanmıştır. Örneklerden genellemeye gidilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Genelden farklı (ona karşı duran) örnekler neredeyse ilgili alanı dışında bırakılmıştır.
Şiire giren "genelleme" işine yaramayacak örnekler üstünde durmak dahası o türlü örneklere daha çok yaklaşmak isteğini çalışmalarımızda ortaya koymaya çalıştık.
Divan çalışmamız şairler üzerinde odaklanmıyor. Tersine şiir-merkezdir. Şöyle de diyebiliriz, beyitler şaire bakıp, şaire göre seçilmemiştir. O kadar ki çalışmamızdaki örneklerden şairlerin adı silinse uyguladığımız yöntem etkilenmeyecektir. Başka bir deyişle çalışmamız şair-sızmazdır.
Yazarın diliyle:
Bu çalışmayı yapmamızdaki amaç ne divan şiirini sevdirmek ne de ondan soğutmaktır. Divan şiirinin bir bölümünü bugünkü bir bakışla tanıtmaktır, onun nasıl bir şey olduğunu göstermektir. Sevip sevmeme işi okuyucuya kalmıştır.
Biz divan şiirini sevenlerin bazılarının derleyip toparladıkları divan şiiri metinlerine az çok farklı bir gözle bakıyor, metinleri başka bir yolla anlamlandırmaya çalışıyoruz. Tutumumuz divan şiirine sevgiyi/ilgiyi artırabilir de azaltabilir de.
Divan şiiri nedir sorusu bugüne kadar genellikle genel/yuvarlak sözlerle yanıtlanmıştır. Örneklerden genellemeye gidilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Genelden farklı (ona karşı duran) örnekler neredeyse ilgili alanı dışında bırakılmıştır.
Şiire giren "genelleme" işine yaramayacak örnekler üstünde durmak dahası o türlü örneklere daha çok yaklaşmak isteğini çalışmalarımızda ortaya koymaya çalıştık.
Divan çalışmamız şairler üzerinde odaklanmıyor. Tersine şiir-merkezdir. Şöyle de diyebiliriz, beyitler şaire bakıp, şaire göre seçilmemiştir. O kadar ki çalışmamızdaki örneklerden şairlerin adı silinse uyguladığımız yöntem etkilenmeyecektir. Başka bir deyişle çalışmamız şair-sızmazdır.