Erkan Irmak, Eski Köye Yeni Roman'da bir dönem boyunca Türkiye'de
etkili olmuş "köy romanı" türünün tarihini, kökenini ve sonunu ele
alıyor. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e köy ve köylüye bakışın biçimlenişi ve
dolayısıyla köyde geçen ya da köy temalı romanlarla köy romanlarının
arasındaki türsel farka odaklanıyor. Bunu aynı zamanda kuramsal bir
meseleye, romanın ne olduğu ve köy romanlarının nasıl
tanımlanabileceği sorusuna ayırarak ayrıntılandırıyor. Roman
türünün diğer edebi türlerden nasıl ayırt edilebileceğini, ontolojik ve
epistemolojik kaynaklarının neler olduğunu, roman hakkında öne
sürülen farklı teorik yaklaşımların nasıl yorumlanabileceğini ve nihai
olarak da bu tartışmaların sonunda bir "köy romanı" fikrinin hangi
özellikler etrafında çerçevelendirilebileceğini tartışıyor. Erkan Irmak,
bir yandan 1950'den 1980'e uzanan bir süreçte "köy romanı tarihi"
kılavuzu oluşturmaya çalışırken diğer taraftan köy romanı türünü
etraflıca tartışan bir kaynak ortaya çıkarıyor.
Erkan Irmak, Eski Köye Yeni Roman'da bir dönem boyunca Türkiye'de
etkili olmuş "köy romanı" türünün tarihini, kökenini ve sonunu ele
alıyor. Osmanlı'dan Cumhuriyet'e köy ve köylüye bakışın biçimlenişi ve
dolayısıyla köyde geçen ya da köy temalı romanlarla köy romanlarının
arasındaki türsel farka odaklanıyor. Bunu aynı zamanda kuramsal bir
meseleye, romanın ne olduğu ve köy romanlarının nasıl
tanımlanabileceği sorusuna ayırarak ayrıntılandırıyor. Roman
türünün diğer edebi türlerden nasıl ayırt edilebileceğini, ontolojik ve
epistemolojik kaynaklarının neler olduğunu, roman hakkında öne
sürülen farklı teorik yaklaşımların nasıl yorumlanabileceğini ve nihai
olarak da bu tartışmaların sonunda bir "köy romanı" fikrinin hangi
özellikler etrafında çerçevelendirilebileceğini tartışıyor. Erkan Irmak,
bir yandan 1950'den 1980'e uzanan bir süreçte "köy romanı tarihi"
kılavuzu oluşturmaya çalışırken diğer taraftan köy romanı türünü
etraflıca tartışan bir kaynak ortaya çıkarıyor.