9789756790755
132334
https://www.sahafium.com/kitap/gercegin-etigi-p132334.html
Gerçeğin Etiği Kant, Lacan
0.00
Kim "iyi"
Kim "kötü"
Neden "iyi"
Neden "kötü"
Kim "ahlâklı"
Kim "ahlâksız"
Neden "ahlâklı"
Neden "ahlâksız"
Kim "kahraman"
Kim "korkak"
Neden "kahraman"
Neden "korkak"
Kim "güzel"
Kim "çirkin"
Neden "güzel"
Neden "çirkin"
ve felsefe:
"Kantçı etik anlayışı hem basit, hem devrimcidir: Her türlü önceden verilmiş İyi mefhumundan ve de sevgi, sempati ya da korku gibi her türlü "insan duygulanımından" bağımsız bir ahlâkî yasa önerir. Böyle devrimci bir önermeyi daha "insancıl" bir ışıkta yorumlamak ve Kant'ı - kendi etik ikilemlerimizde bize yardımcı olabilecek - bir çağdaşımız hâline getirmek çabası içindeki pek çok Kant uzmanı, onun görünüşteki paradokslarında ya da imkânsız iddialarında takılıp kalmıştır. Bu kitap tam tersini yapmakla ilgilidir. Allaha şükür Kant çağdaşımız değildir, zamanımızın mizacına karşı durmaktadır.
Yüzeysel bir bakışla Lacan, Kant'ın tam bir antitezi gibi görünür - aklı başında Aydınlanma düşünürüne karşı psikanalizin yabanıl kuramcısı. Bununla birlikte, Lacan'ın Gerçek kavrayışı Kantçı etiğin bu yeni yorumu için beklide en yararlı desteği sağlamaktadır. Alenka Zupan?i?, bu iki filozofla ilgili okumalarını sürekli mukayese ederek ortaya bir "Gerçek etiği" koyuyor ve etikteki yıkıcı unsurun radikal şekilde restore edilmesi için ortalığı temizliyor."
"Eğer Alenka'nın kitabı klasik bir referans kitabı olmazsa, bundan çıkarılabilecek tek sonuç, akademik çevremizin anlaşılması güç bir kendini yok etme iradesinin ağına düştüğüdür."
-Slavoj Zizek-
Kim "kötü"
Neden "iyi"
Neden "kötü"
Kim "ahlâklı"
Kim "ahlâksız"
Neden "ahlâklı"
Neden "ahlâksız"
Kim "kahraman"
Kim "korkak"
Neden "kahraman"
Neden "korkak"
Kim "güzel"
Kim "çirkin"
Neden "güzel"
Neden "çirkin"
ve felsefe:
"Kantçı etik anlayışı hem basit, hem devrimcidir: Her türlü önceden verilmiş İyi mefhumundan ve de sevgi, sempati ya da korku gibi her türlü "insan duygulanımından" bağımsız bir ahlâkî yasa önerir. Böyle devrimci bir önermeyi daha "insancıl" bir ışıkta yorumlamak ve Kant'ı - kendi etik ikilemlerimizde bize yardımcı olabilecek - bir çağdaşımız hâline getirmek çabası içindeki pek çok Kant uzmanı, onun görünüşteki paradokslarında ya da imkânsız iddialarında takılıp kalmıştır. Bu kitap tam tersini yapmakla ilgilidir. Allaha şükür Kant çağdaşımız değildir, zamanımızın mizacına karşı durmaktadır.
Yüzeysel bir bakışla Lacan, Kant'ın tam bir antitezi gibi görünür - aklı başında Aydınlanma düşünürüne karşı psikanalizin yabanıl kuramcısı. Bununla birlikte, Lacan'ın Gerçek kavrayışı Kantçı etiğin bu yeni yorumu için beklide en yararlı desteği sağlamaktadır. Alenka Zupan?i?, bu iki filozofla ilgili okumalarını sürekli mukayese ederek ortaya bir "Gerçek etiği" koyuyor ve etikteki yıkıcı unsurun radikal şekilde restore edilmesi için ortalığı temizliyor."
"Eğer Alenka'nın kitabı klasik bir referans kitabı olmazsa, bundan çıkarılabilecek tek sonuç, akademik çevremizin anlaşılması güç bir kendini yok etme iradesinin ağına düştüğüdür."
-Slavoj Zizek-
Kim "iyi"
Kim "kötü"
Neden "iyi"
Neden "kötü"
Kim "ahlâklı"
Kim "ahlâksız"
Neden "ahlâklı"
Neden "ahlâksız"
Kim "kahraman"
Kim "korkak"
Neden "kahraman"
Neden "korkak"
Kim "güzel"
Kim "çirkin"
Neden "güzel"
Neden "çirkin"
ve felsefe:
"Kantçı etik anlayışı hem basit, hem devrimcidir: Her türlü önceden verilmiş İyi mefhumundan ve de sevgi, sempati ya da korku gibi her türlü "insan duygulanımından" bağımsız bir ahlâkî yasa önerir. Böyle devrimci bir önermeyi daha "insancıl" bir ışıkta yorumlamak ve Kant'ı - kendi etik ikilemlerimizde bize yardımcı olabilecek - bir çağdaşımız hâline getirmek çabası içindeki pek çok Kant uzmanı, onun görünüşteki paradokslarında ya da imkânsız iddialarında takılıp kalmıştır. Bu kitap tam tersini yapmakla ilgilidir. Allaha şükür Kant çağdaşımız değildir, zamanımızın mizacına karşı durmaktadır.
Yüzeysel bir bakışla Lacan, Kant'ın tam bir antitezi gibi görünür - aklı başında Aydınlanma düşünürüne karşı psikanalizin yabanıl kuramcısı. Bununla birlikte, Lacan'ın Gerçek kavrayışı Kantçı etiğin bu yeni yorumu için beklide en yararlı desteği sağlamaktadır. Alenka Zupan?i?, bu iki filozofla ilgili okumalarını sürekli mukayese ederek ortaya bir "Gerçek etiği" koyuyor ve etikteki yıkıcı unsurun radikal şekilde restore edilmesi için ortalığı temizliyor."
"Eğer Alenka'nın kitabı klasik bir referans kitabı olmazsa, bundan çıkarılabilecek tek sonuç, akademik çevremizin anlaşılması güç bir kendini yok etme iradesinin ağına düştüğüdür."
-Slavoj Zizek-
Kim "kötü"
Neden "iyi"
Neden "kötü"
Kim "ahlâklı"
Kim "ahlâksız"
Neden "ahlâklı"
Neden "ahlâksız"
Kim "kahraman"
Kim "korkak"
Neden "kahraman"
Neden "korkak"
Kim "güzel"
Kim "çirkin"
Neden "güzel"
Neden "çirkin"
ve felsefe:
"Kantçı etik anlayışı hem basit, hem devrimcidir: Her türlü önceden verilmiş İyi mefhumundan ve de sevgi, sempati ya da korku gibi her türlü "insan duygulanımından" bağımsız bir ahlâkî yasa önerir. Böyle devrimci bir önermeyi daha "insancıl" bir ışıkta yorumlamak ve Kant'ı - kendi etik ikilemlerimizde bize yardımcı olabilecek - bir çağdaşımız hâline getirmek çabası içindeki pek çok Kant uzmanı, onun görünüşteki paradokslarında ya da imkânsız iddialarında takılıp kalmıştır. Bu kitap tam tersini yapmakla ilgilidir. Allaha şükür Kant çağdaşımız değildir, zamanımızın mizacına karşı durmaktadır.
Yüzeysel bir bakışla Lacan, Kant'ın tam bir antitezi gibi görünür - aklı başında Aydınlanma düşünürüne karşı psikanalizin yabanıl kuramcısı. Bununla birlikte, Lacan'ın Gerçek kavrayışı Kantçı etiğin bu yeni yorumu için beklide en yararlı desteği sağlamaktadır. Alenka Zupan?i?, bu iki filozofla ilgili okumalarını sürekli mukayese ederek ortaya bir "Gerçek etiği" koyuyor ve etikteki yıkıcı unsurun radikal şekilde restore edilmesi için ortalığı temizliyor."
"Eğer Alenka'nın kitabı klasik bir referans kitabı olmazsa, bundan çıkarılabilecek tek sonuç, akademik çevremizin anlaşılması güç bir kendini yok etme iradesinin ağına düştüğüdür."
-Slavoj Zizek-