9789750514159
207859
https://www.sahafium.com/kitap/hollanda-altin-cagi-nda-sanat-ve-ticaret-p207859.html
Hollanda Altın Çağı'nda Sanat ve Ticaret
0.00
17. yüzyılda Hollanda, ticarette elde ettiği başarılarla büyük bir
ekonomik güce sahip olur. Altın Çağ olarak adlandırılan bu dönemde
ülke, Avrupada okur-yazar oranının ve sanat üretiminin en yüksek
olduğu yerdir: Yılda 70 bin resim üretilmektedir ve tablolar başlı
başına bir mübadele aracına dönüşmüştür. Sanatın hâlâ büyük ölçüde
aristokrasinin himayesinde ve aristokrasi için üretildiği diğer Batı
ülkelerinin aksine, Hollandada sanat artık yeni serpilen tüccar orta
sınıf için üretilir; himaye sisteminin yerini ticari sanat piyasası,
hamilerin yerini ise sanat simsarları alır.
Michael North bu kitabında Hollanda Altın Çağının ekonomik ve
toplumsal yapısını ve ticarileşmenin sanat alanı üzerindeki etkilerini
araştırıyor. Dönemin özel ve kamusal sanat koleksiyonlarını
analiz ederek, sanat eserlerinin Hollanda toplumunda nasıl bir
işlev gördüğünü gözler önüne seriyor. Sergileri, eser satışlarını,
müzayedeleri ve koleksiyonculuk pratiklerini inceleyerek bu dönem
Hollanda sanatının (ve Batı sanat piyasasının) ekonomik ve toplumsal
tarihini ortaya koyuyor.
Hollanda Altın Çağında Sanat ve Ticaret sanat tarihi kadar sanat
sosyolojisinin de kılavuzlarından biridir.
Johannes Vermeer, İnci Küpeli Kız, 1665.
ekonomik güce sahip olur. Altın Çağ olarak adlandırılan bu dönemde
ülke, Avrupada okur-yazar oranının ve sanat üretiminin en yüksek
olduğu yerdir: Yılda 70 bin resim üretilmektedir ve tablolar başlı
başına bir mübadele aracına dönüşmüştür. Sanatın hâlâ büyük ölçüde
aristokrasinin himayesinde ve aristokrasi için üretildiği diğer Batı
ülkelerinin aksine, Hollandada sanat artık yeni serpilen tüccar orta
sınıf için üretilir; himaye sisteminin yerini ticari sanat piyasası,
hamilerin yerini ise sanat simsarları alır.
Michael North bu kitabında Hollanda Altın Çağının ekonomik ve
toplumsal yapısını ve ticarileşmenin sanat alanı üzerindeki etkilerini
araştırıyor. Dönemin özel ve kamusal sanat koleksiyonlarını
analiz ederek, sanat eserlerinin Hollanda toplumunda nasıl bir
işlev gördüğünü gözler önüne seriyor. Sergileri, eser satışlarını,
müzayedeleri ve koleksiyonculuk pratiklerini inceleyerek bu dönem
Hollanda sanatının (ve Batı sanat piyasasının) ekonomik ve toplumsal
tarihini ortaya koyuyor.
Hollanda Altın Çağında Sanat ve Ticaret sanat tarihi kadar sanat
sosyolojisinin de kılavuzlarından biridir.
Johannes Vermeer, İnci Küpeli Kız, 1665.
17. yüzyılda Hollanda, ticarette elde ettiği başarılarla büyük bir
ekonomik güce sahip olur. Altın Çağ olarak adlandırılan bu dönemde
ülke, Avrupada okur-yazar oranının ve sanat üretiminin en yüksek
olduğu yerdir: Yılda 70 bin resim üretilmektedir ve tablolar başlı
başına bir mübadele aracına dönüşmüştür. Sanatın hâlâ büyük ölçüde
aristokrasinin himayesinde ve aristokrasi için üretildiği diğer Batı
ülkelerinin aksine, Hollandada sanat artık yeni serpilen tüccar orta
sınıf için üretilir; himaye sisteminin yerini ticari sanat piyasası,
hamilerin yerini ise sanat simsarları alır.
Michael North bu kitabında Hollanda Altın Çağının ekonomik ve
toplumsal yapısını ve ticarileşmenin sanat alanı üzerindeki etkilerini
araştırıyor. Dönemin özel ve kamusal sanat koleksiyonlarını
analiz ederek, sanat eserlerinin Hollanda toplumunda nasıl bir
işlev gördüğünü gözler önüne seriyor. Sergileri, eser satışlarını,
müzayedeleri ve koleksiyonculuk pratiklerini inceleyerek bu dönem
Hollanda sanatının (ve Batı sanat piyasasının) ekonomik ve toplumsal
tarihini ortaya koyuyor.
Hollanda Altın Çağında Sanat ve Ticaret sanat tarihi kadar sanat
sosyolojisinin de kılavuzlarından biridir.
Johannes Vermeer, İnci Küpeli Kız, 1665.
ekonomik güce sahip olur. Altın Çağ olarak adlandırılan bu dönemde
ülke, Avrupada okur-yazar oranının ve sanat üretiminin en yüksek
olduğu yerdir: Yılda 70 bin resim üretilmektedir ve tablolar başlı
başına bir mübadele aracına dönüşmüştür. Sanatın hâlâ büyük ölçüde
aristokrasinin himayesinde ve aristokrasi için üretildiği diğer Batı
ülkelerinin aksine, Hollandada sanat artık yeni serpilen tüccar orta
sınıf için üretilir; himaye sisteminin yerini ticari sanat piyasası,
hamilerin yerini ise sanat simsarları alır.
Michael North bu kitabında Hollanda Altın Çağının ekonomik ve
toplumsal yapısını ve ticarileşmenin sanat alanı üzerindeki etkilerini
araştırıyor. Dönemin özel ve kamusal sanat koleksiyonlarını
analiz ederek, sanat eserlerinin Hollanda toplumunda nasıl bir
işlev gördüğünü gözler önüne seriyor. Sergileri, eser satışlarını,
müzayedeleri ve koleksiyonculuk pratiklerini inceleyerek bu dönem
Hollanda sanatının (ve Batı sanat piyasasının) ekonomik ve toplumsal
tarihini ortaya koyuyor.
Hollanda Altın Çağında Sanat ve Ticaret sanat tarihi kadar sanat
sosyolojisinin de kılavuzlarından biridir.
Johannes Vermeer, İnci Küpeli Kız, 1665.