9789755482156
169239
https://www.sahafium.com/kitap/ibn-sina-felsefesinde-insan-ve-alemdeki-yeri-p169239.html
İbn Sinâ Felsefesinde İnsan ve Alemdeki Yeri
0.00
İnsanı iki boyutu açısından kavramaya çalışır. Metafizik açısından
nefs, semavi bir ilkeden gelip insan bedenine ilişerek ona "benliğini"
kazandıran manevi bir cevherdir. İbn Sina özellikle insanın akli
idrakleri konu
Diğer yandan nefs, "tabii organik cismin ilk kemali" olarak insan
bedenini fiziki bakımdan yönetir. İnsanın beslenme, büyüme,
üreme, hareket, düşünme ve bilme işlevleri bu metafizik cevhere
ait güçlerin bedeni yönetmesiyle gerçekleşir.
Prof. Dr. Ali Durusoy bu çalışmasında filozofun ortaya koyduğu
nefs teorisinde insanı nasıl tanımladığını; psikolojik, epistemolojik
ve eskatolojik boyutlarıyla onun alemdeki konumunu nasıl
tasarladığını inceliyor. Yazar, İbn Sina'nın özgün eserlerini titiz
bir şekilde ve disiplinli bir araştırmayla inceleyerek İslam ve
Ortaçağ Felsefesi çalışmalarına önemli bir katkı sağlıyor.
nefs, semavi bir ilkeden gelip insan bedenine ilişerek ona "benliğini"
kazandıran manevi bir cevherdir. İbn Sina özellikle insanın akli
idrakleri konu
Diğer yandan nefs, "tabii organik cismin ilk kemali" olarak insan
bedenini fiziki bakımdan yönetir. İnsanın beslenme, büyüme,
üreme, hareket, düşünme ve bilme işlevleri bu metafizik cevhere
ait güçlerin bedeni yönetmesiyle gerçekleşir.
Prof. Dr. Ali Durusoy bu çalışmasında filozofun ortaya koyduğu
nefs teorisinde insanı nasıl tanımladığını; psikolojik, epistemolojik
ve eskatolojik boyutlarıyla onun alemdeki konumunu nasıl
tasarladığını inceliyor. Yazar, İbn Sina'nın özgün eserlerini titiz
bir şekilde ve disiplinli bir araştırmayla inceleyerek İslam ve
Ortaçağ Felsefesi çalışmalarına önemli bir katkı sağlıyor.
İnsanı iki boyutu açısından kavramaya çalışır. Metafizik açısından
nefs, semavi bir ilkeden gelip insan bedenine ilişerek ona "benliğini"
kazandıran manevi bir cevherdir. İbn Sina özellikle insanın akli
idrakleri konu
Diğer yandan nefs, "tabii organik cismin ilk kemali" olarak insan
bedenini fiziki bakımdan yönetir. İnsanın beslenme, büyüme,
üreme, hareket, düşünme ve bilme işlevleri bu metafizik cevhere
ait güçlerin bedeni yönetmesiyle gerçekleşir.
Prof. Dr. Ali Durusoy bu çalışmasında filozofun ortaya koyduğu
nefs teorisinde insanı nasıl tanımladığını; psikolojik, epistemolojik
ve eskatolojik boyutlarıyla onun alemdeki konumunu nasıl
tasarladığını inceliyor. Yazar, İbn Sina'nın özgün eserlerini titiz
bir şekilde ve disiplinli bir araştırmayla inceleyerek İslam ve
Ortaçağ Felsefesi çalışmalarına önemli bir katkı sağlıyor.
nefs, semavi bir ilkeden gelip insan bedenine ilişerek ona "benliğini"
kazandıran manevi bir cevherdir. İbn Sina özellikle insanın akli
idrakleri konu
Diğer yandan nefs, "tabii organik cismin ilk kemali" olarak insan
bedenini fiziki bakımdan yönetir. İnsanın beslenme, büyüme,
üreme, hareket, düşünme ve bilme işlevleri bu metafizik cevhere
ait güçlerin bedeni yönetmesiyle gerçekleşir.
Prof. Dr. Ali Durusoy bu çalışmasında filozofun ortaya koyduğu
nefs teorisinde insanı nasıl tanımladığını; psikolojik, epistemolojik
ve eskatolojik boyutlarıyla onun alemdeki konumunu nasıl
tasarladığını inceliyor. Yazar, İbn Sina'nın özgün eserlerini titiz
bir şekilde ve disiplinli bir araştırmayla inceleyerek İslam ve
Ortaçağ Felsefesi çalışmalarına önemli bir katkı sağlıyor.