Prof. Dr. Ahmet Arslanın İslâm Felsefesi Üzerine adlı bu kitabı, yazarın aynı konuda değişik kaynaklarda yayınlanmış makalelerini belirli bir sistematik içinde bir araya getiriyor. Eserde yer alan tüm makalelerin ortak konusu ise genel olarak İslâm felsefesini, İslâm dünyasında felsefe olarak tanımlanan hareketleri ve bunların temsilcilerini ele alıyor.
Arslan, öncelikle genel olarak İslâmda felsefe diye bir şeyin olup olmadığı, varsa bu felsefenin hangi alanlarda hangi disiplinlerde aranması gerektiğini, bu disiplinlerde ortaya konmuş çalışmaların ve bunlara hâkim olan düşünce ve zihniyetin neye dayanarak felsefî olarak adlandırıldığını tartışmakta; İslâm düşüncesinin iki büyük geleneği olan kelâm ve tasavvufu yorumlarken, bu anlamda İslâm felsefesinin özgünlüğünü, bundan ne kastedildiğini ve Yunan tarzı felsefe geleneği üzerine düşüncelerini açıklamaktadır. Prof. Arslan, bu eserinde İbni Sinanın dinle felsefe arasındaki ilişkiler hakkındaki görüşleri ile İbni Haldunun mantık üzerine tezlerini, Spinoza ve Aristotelesin düşünce sistemleriyle karşılaştırarak, İslâm felsefesinin dili ve söylemi üzerine genellemeler yapıyor. Yazar, Spinozanın öğretisinde kendi deha ve özgünlüğünün yanısıra İslâm filozoflarından ne denli etkilendiğini de tespit ederken, benzer şekilde Aristotelesin mantık, bilgi kuramı ve metodoloji üzerine görüşlerinin, İbni Haldun tarafından nasıl eleştirel bir biçimde kavrandığını da dile getiriyor. İslâm Felsefesi Üzerine, İslâm düşünce dünyasını, zihniyet alanlarını kavramak ve tartışmak için çok önemli bir kaynak özelliğini taşımaktadır.
Ahmet Arslan 1944te Urfada doğdu. Lisans ve lisansüstü öğrenimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinde yaptı. 1978de de aynı yerde doçent oldu. 1979da İzmir Ege Üniversitesine geçerek burada felsefe bölümünü kurdu. 1988de aynı üniversitede profesör oldu ve 2011 yılında emekliye ayrıldı. Halen aynı şehirde oturup çalışmalarını sürdürmektedir.
Prof. Dr. Ahmet Arslanın İslâm Felsefesi Üzerine adlı bu kitabı, yazarın aynı konuda değişik kaynaklarda yayınlanmış makalelerini belirli bir sistematik içinde bir araya getiriyor. Eserde yer alan tüm makalelerin ortak konusu ise genel olarak İslâm felsefesini, İslâm dünyasında felsefe olarak tanımlanan hareketleri ve bunların temsilcilerini ele alıyor.
Arslan, öncelikle genel olarak İslâmda felsefe diye bir şeyin olup olmadığı, varsa bu felsefenin hangi alanlarda hangi disiplinlerde aranması gerektiğini, bu disiplinlerde ortaya konmuş çalışmaların ve bunlara hâkim olan düşünce ve zihniyetin neye dayanarak felsefî olarak adlandırıldığını tartışmakta; İslâm düşüncesinin iki büyük geleneği olan kelâm ve tasavvufu yorumlarken, bu anlamda İslâm felsefesinin özgünlüğünü, bundan ne kastedildiğini ve Yunan tarzı felsefe geleneği üzerine düşüncelerini açıklamaktadır. Prof. Arslan, bu eserinde İbni Sinanın dinle felsefe arasındaki ilişkiler hakkındaki görüşleri ile İbni Haldunun mantık üzerine tezlerini, Spinoza ve Aristotelesin düşünce sistemleriyle karşılaştırarak, İslâm felsefesinin dili ve söylemi üzerine genellemeler yapıyor. Yazar, Spinozanın öğretisinde kendi deha ve özgünlüğünün yanısıra İslâm filozoflarından ne denli etkilendiğini de tespit ederken, benzer şekilde Aristotelesin mantık, bilgi kuramı ve metodoloji üzerine görüşlerinin, İbni Haldun tarafından nasıl eleştirel bir biçimde kavrandığını da dile getiriyor. İslâm Felsefesi Üzerine, İslâm düşünce dünyasını, zihniyet alanlarını kavramak ve tartışmak için çok önemli bir kaynak özelliğini taşımaktadır.
Ahmet Arslan 1944te Urfada doğdu. Lisans ve lisansüstü öğrenimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinde yaptı. 1978de de aynı yerde doçent oldu. 1979da İzmir Ege Üniversitesine geçerek burada felsefe bölümünü kurdu. 1988de aynı üniversitede profesör oldu ve 2011 yılında emekliye ayrıldı. Halen aynı şehirde oturup çalışmalarını sürdürmektedir.