9786053166855
221570
https://www.sahafium.com/kitap/kelebek-dusleri-p221570.html
Kelebek Düşleri İkiyüzyetmişbeş Haiku
0.00
Haiku, Japon edebiyatında ortaya çıkmış bir deyiş ve yazış biçimidir. Gücünü, etkisini ve felsefesini kısalığından, duruluğundan alan haiku, dünya edebiyatının da bilinen en kısa metin biçimidir.
Kelebek Düşleri, 17. yüzyılda yaşayan büyük haiku ustası Başo'dan (Matsuo Kinsaku) iki yüz yetmiş haikuyu bir araya getiriyor. Başo ile ilk kez 1993 yılında tanışan Oruç Aruoba'nın o tarihten günümüze uğraştığı, derlediği, çevirdiği ve farklı dillerdeki çevirileri karşılaştırarak notladığı Başo haikuları dışında, Aruoba'nın "Giriş" niteliğinde kapsamlı bir haiku incelemesi ve başka ustalardan örnek niteliğinde haikular da yer alıyor kitapta. Ayrı bir gelenek halini almamış olsa da, haikunun temelini oluşturan kısa söyleyiş biçiminin Türkçe şiirde de önemli bir yeri var ? bu nedenle birçok okurumuzun yabancılık çekmeyeceğini, daha baştan sıcak bir ilişki kurabileceğini düşünüyoruz.
YAZAR HAKKINDA: BAŞO (Matsuo Kinsaku) 1644 yılında Kyoto yakınlarındaki Ueno'da doğdu. Küçük yaşta, bölgenin "efendi" ailesinin oğlu Todo Yoşitada'nın hizmetine verildi. Bu ilişki, aslında iki gencin birlikte eğitilmesi temeline dayalı bir dostluktu; zamanın "soylu" uğraşısı haikai üzerinde yoğunlaştılar; şiir yazmaya başladılar. Yoşitada genç yaşta ölünce, Başo dostunun mezartaşı yazıtını yazıp Ueno'dan kaçtı.
1666'da Kyoto'ya, 1672'de bir kültür merkezi olmaya başlayan Edo'ya göç etti. "Başo"da karar kılana dek on beş kadar değişik mahlas kullanan şair, kısa zamanda olağanüstü bir etkiye sahip olan ustalığıyla çevresine öğrenciler topladı. Bu öğrencilerden Sampu, Sumida Nehri kıyısına "büyük usta" için bir kulübe yaptı. 1682'deki büyük yangında kulübesi yandıktan sonra Başo, bir gezgindi artık. 1694 yılında Osaka'da ölen Başo'dan günümüze toplam 1000 kadar haiku kaldı.
PLANLANMIŞ REKLAM ÇALIŞMALARI: Kitap eki ilanları.
Kelebek Düşleri, 17. yüzyılda yaşayan büyük haiku ustası Başo'dan (Matsuo Kinsaku) iki yüz yetmiş haikuyu bir araya getiriyor. Başo ile ilk kez 1993 yılında tanışan Oruç Aruoba'nın o tarihten günümüze uğraştığı, derlediği, çevirdiği ve farklı dillerdeki çevirileri karşılaştırarak notladığı Başo haikuları dışında, Aruoba'nın "Giriş" niteliğinde kapsamlı bir haiku incelemesi ve başka ustalardan örnek niteliğinde haikular da yer alıyor kitapta. Ayrı bir gelenek halini almamış olsa da, haikunun temelini oluşturan kısa söyleyiş biçiminin Türkçe şiirde de önemli bir yeri var ? bu nedenle birçok okurumuzun yabancılık çekmeyeceğini, daha baştan sıcak bir ilişki kurabileceğini düşünüyoruz.
YAZAR HAKKINDA: BAŞO (Matsuo Kinsaku) 1644 yılında Kyoto yakınlarındaki Ueno'da doğdu. Küçük yaşta, bölgenin "efendi" ailesinin oğlu Todo Yoşitada'nın hizmetine verildi. Bu ilişki, aslında iki gencin birlikte eğitilmesi temeline dayalı bir dostluktu; zamanın "soylu" uğraşısı haikai üzerinde yoğunlaştılar; şiir yazmaya başladılar. Yoşitada genç yaşta ölünce, Başo dostunun mezartaşı yazıtını yazıp Ueno'dan kaçtı.
1666'da Kyoto'ya, 1672'de bir kültür merkezi olmaya başlayan Edo'ya göç etti. "Başo"da karar kılana dek on beş kadar değişik mahlas kullanan şair, kısa zamanda olağanüstü bir etkiye sahip olan ustalığıyla çevresine öğrenciler topladı. Bu öğrencilerden Sampu, Sumida Nehri kıyısına "büyük usta" için bir kulübe yaptı. 1682'deki büyük yangında kulübesi yandıktan sonra Başo, bir gezgindi artık. 1694 yılında Osaka'da ölen Başo'dan günümüze toplam 1000 kadar haiku kaldı.
PLANLANMIŞ REKLAM ÇALIŞMALARI: Kitap eki ilanları.
Haiku, Japon edebiyatında ortaya çıkmış bir deyiş ve yazış biçimidir. Gücünü, etkisini ve felsefesini kısalığından, duruluğundan alan haiku, dünya edebiyatının da bilinen en kısa metin biçimidir.
Kelebek Düşleri, 17. yüzyılda yaşayan büyük haiku ustası Başo'dan (Matsuo Kinsaku) iki yüz yetmiş haikuyu bir araya getiriyor. Başo ile ilk kez 1993 yılında tanışan Oruç Aruoba'nın o tarihten günümüze uğraştığı, derlediği, çevirdiği ve farklı dillerdeki çevirileri karşılaştırarak notladığı Başo haikuları dışında, Aruoba'nın "Giriş" niteliğinde kapsamlı bir haiku incelemesi ve başka ustalardan örnek niteliğinde haikular da yer alıyor kitapta. Ayrı bir gelenek halini almamış olsa da, haikunun temelini oluşturan kısa söyleyiş biçiminin Türkçe şiirde de önemli bir yeri var ? bu nedenle birçok okurumuzun yabancılık çekmeyeceğini, daha baştan sıcak bir ilişki kurabileceğini düşünüyoruz.
YAZAR HAKKINDA: BAŞO (Matsuo Kinsaku) 1644 yılında Kyoto yakınlarındaki Ueno'da doğdu. Küçük yaşta, bölgenin "efendi" ailesinin oğlu Todo Yoşitada'nın hizmetine verildi. Bu ilişki, aslında iki gencin birlikte eğitilmesi temeline dayalı bir dostluktu; zamanın "soylu" uğraşısı haikai üzerinde yoğunlaştılar; şiir yazmaya başladılar. Yoşitada genç yaşta ölünce, Başo dostunun mezartaşı yazıtını yazıp Ueno'dan kaçtı.
1666'da Kyoto'ya, 1672'de bir kültür merkezi olmaya başlayan Edo'ya göç etti. "Başo"da karar kılana dek on beş kadar değişik mahlas kullanan şair, kısa zamanda olağanüstü bir etkiye sahip olan ustalığıyla çevresine öğrenciler topladı. Bu öğrencilerden Sampu, Sumida Nehri kıyısına "büyük usta" için bir kulübe yaptı. 1682'deki büyük yangında kulübesi yandıktan sonra Başo, bir gezgindi artık. 1694 yılında Osaka'da ölen Başo'dan günümüze toplam 1000 kadar haiku kaldı.
PLANLANMIŞ REKLAM ÇALIŞMALARI: Kitap eki ilanları.
Kelebek Düşleri, 17. yüzyılda yaşayan büyük haiku ustası Başo'dan (Matsuo Kinsaku) iki yüz yetmiş haikuyu bir araya getiriyor. Başo ile ilk kez 1993 yılında tanışan Oruç Aruoba'nın o tarihten günümüze uğraştığı, derlediği, çevirdiği ve farklı dillerdeki çevirileri karşılaştırarak notladığı Başo haikuları dışında, Aruoba'nın "Giriş" niteliğinde kapsamlı bir haiku incelemesi ve başka ustalardan örnek niteliğinde haikular da yer alıyor kitapta. Ayrı bir gelenek halini almamış olsa da, haikunun temelini oluşturan kısa söyleyiş biçiminin Türkçe şiirde de önemli bir yeri var ? bu nedenle birçok okurumuzun yabancılık çekmeyeceğini, daha baştan sıcak bir ilişki kurabileceğini düşünüyoruz.
YAZAR HAKKINDA: BAŞO (Matsuo Kinsaku) 1644 yılında Kyoto yakınlarındaki Ueno'da doğdu. Küçük yaşta, bölgenin "efendi" ailesinin oğlu Todo Yoşitada'nın hizmetine verildi. Bu ilişki, aslında iki gencin birlikte eğitilmesi temeline dayalı bir dostluktu; zamanın "soylu" uğraşısı haikai üzerinde yoğunlaştılar; şiir yazmaya başladılar. Yoşitada genç yaşta ölünce, Başo dostunun mezartaşı yazıtını yazıp Ueno'dan kaçtı.
1666'da Kyoto'ya, 1672'de bir kültür merkezi olmaya başlayan Edo'ya göç etti. "Başo"da karar kılana dek on beş kadar değişik mahlas kullanan şair, kısa zamanda olağanüstü bir etkiye sahip olan ustalığıyla çevresine öğrenciler topladı. Bu öğrencilerden Sampu, Sumida Nehri kıyısına "büyük usta" için bir kulübe yaptı. 1682'deki büyük yangında kulübesi yandıktan sonra Başo, bir gezgindi artık. 1694 yılında Osaka'da ölen Başo'dan günümüze toplam 1000 kadar haiku kaldı.
PLANLANMIŞ REKLAM ÇALIŞMALARI: Kitap eki ilanları.