9786058800281
155827
https://www.sahafium.com/kitap/klasik-kaynaklarda-heterodoks-dervisler-ve-heterodoksi-p155827.html
Klasik Kaynaklarda Heterodoks Dervişler ve Heterodoksi
0.00
Alevilik Bektaşilik araştırmalarının birçok önemli kaynağı arasında yer alan eserlerden bir seçki yapılarak hazırlanan bu kitaptaki yazılar, Türk kültürü ve Anadolu din ve sosyal tarih vurgusu ile Alevilik Bektaşilik konulu nadir araştırmalar arasında yer almasına ve hatta olabildiğince dikkate alınmasına rağmen adeta bilinçli görmezlikten gelindi ve bunun sonucu da çok yaygın olarak tanınmadı ve yararlanılamadı. Ancak Arapça ve Farsça dillerine ya da alfabeye hakim sınırlı sayıda araştırmacının yararlandığı yazılar, Türkiyede Alevilik Bektaşilik literatürü açısından ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Bu önemine karşın yazılar gün yüzüne çıkarılıp araştırıcıların kullanımına sunulmamıştı. Böylece bu kitapta toplanan yazılar yapılan yeni ilavelerle ilgililerin dikkatine sunuldu.
Bu yazıların hemen tamamı Anadolunun dini sosyal yapısı özellikle de Alevilik Bektaşilik tarihi ve Anadolu Türkmenleri arasında İslamın algılanma biçiminde yoğunlaşmaktadır. Yazıların merkezi noktasını Anadolunun dini sosyal tarihi bakımından rolleri tartışılmayan Baba İlyas, Baba İshak, Hacı Bektaş, Barak Baba, Geyikli Baba, Gül Baba ve Fazlulah Hurufî oluşturmaktadır.
Bir diğer önemli husus, iktidar ilişkileri etrafında metinlerin kurgusunu da görmeye yardımcı olmaktadır. Göçerlikten yerleşikliğe, sözlü kültürden yazılı kültüre evrilirken, yaşanan değişim metinler üzerinden de sürdürülebilir. Bu bakımdan da kitapta yer alan yazıların zaman akışı, siyasi, ekonomik dönüşümünün dini siyasal ideolojik kurguyla iktidarın hegemonyasını gösterecek ipuçlarını da sunduğu da görülecektir.
Bu yazıların hemen tamamı Anadolunun dini sosyal yapısı özellikle de Alevilik Bektaşilik tarihi ve Anadolu Türkmenleri arasında İslamın algılanma biçiminde yoğunlaşmaktadır. Yazıların merkezi noktasını Anadolunun dini sosyal tarihi bakımından rolleri tartışılmayan Baba İlyas, Baba İshak, Hacı Bektaş, Barak Baba, Geyikli Baba, Gül Baba ve Fazlulah Hurufî oluşturmaktadır.
Bir diğer önemli husus, iktidar ilişkileri etrafında metinlerin kurgusunu da görmeye yardımcı olmaktadır. Göçerlikten yerleşikliğe, sözlü kültürden yazılı kültüre evrilirken, yaşanan değişim metinler üzerinden de sürdürülebilir. Bu bakımdan da kitapta yer alan yazıların zaman akışı, siyasi, ekonomik dönüşümünün dini siyasal ideolojik kurguyla iktidarın hegemonyasını gösterecek ipuçlarını da sunduğu da görülecektir.
Alevilik Bektaşilik araştırmalarının birçok önemli kaynağı arasında yer alan eserlerden bir seçki yapılarak hazırlanan bu kitaptaki yazılar, Türk kültürü ve Anadolu din ve sosyal tarih vurgusu ile Alevilik Bektaşilik konulu nadir araştırmalar arasında yer almasına ve hatta olabildiğince dikkate alınmasına rağmen adeta bilinçli görmezlikten gelindi ve bunun sonucu da çok yaygın olarak tanınmadı ve yararlanılamadı. Ancak Arapça ve Farsça dillerine ya da alfabeye hakim sınırlı sayıda araştırmacının yararlandığı yazılar, Türkiyede Alevilik Bektaşilik literatürü açısından ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Bu önemine karşın yazılar gün yüzüne çıkarılıp araştırıcıların kullanımına sunulmamıştı. Böylece bu kitapta toplanan yazılar yapılan yeni ilavelerle ilgililerin dikkatine sunuldu.
Bu yazıların hemen tamamı Anadolunun dini sosyal yapısı özellikle de Alevilik Bektaşilik tarihi ve Anadolu Türkmenleri arasında İslamın algılanma biçiminde yoğunlaşmaktadır. Yazıların merkezi noktasını Anadolunun dini sosyal tarihi bakımından rolleri tartışılmayan Baba İlyas, Baba İshak, Hacı Bektaş, Barak Baba, Geyikli Baba, Gül Baba ve Fazlulah Hurufî oluşturmaktadır.
Bir diğer önemli husus, iktidar ilişkileri etrafında metinlerin kurgusunu da görmeye yardımcı olmaktadır. Göçerlikten yerleşikliğe, sözlü kültürden yazılı kültüre evrilirken, yaşanan değişim metinler üzerinden de sürdürülebilir. Bu bakımdan da kitapta yer alan yazıların zaman akışı, siyasi, ekonomik dönüşümünün dini siyasal ideolojik kurguyla iktidarın hegemonyasını gösterecek ipuçlarını da sunduğu da görülecektir.
Bu yazıların hemen tamamı Anadolunun dini sosyal yapısı özellikle de Alevilik Bektaşilik tarihi ve Anadolu Türkmenleri arasında İslamın algılanma biçiminde yoğunlaşmaktadır. Yazıların merkezi noktasını Anadolunun dini sosyal tarihi bakımından rolleri tartışılmayan Baba İlyas, Baba İshak, Hacı Bektaş, Barak Baba, Geyikli Baba, Gül Baba ve Fazlulah Hurufî oluşturmaktadır.
Bir diğer önemli husus, iktidar ilişkileri etrafında metinlerin kurgusunu da görmeye yardımcı olmaktadır. Göçerlikten yerleşikliğe, sözlü kültürden yazılı kültüre evrilirken, yaşanan değişim metinler üzerinden de sürdürülebilir. Bu bakımdan da kitapta yer alan yazıların zaman akışı, siyasi, ekonomik dönüşümünün dini siyasal ideolojik kurguyla iktidarın hegemonyasını gösterecek ipuçlarını da sunduğu da görülecektir.