9786053605799
165825
https://www.sahafium.com/kitap/koray-aris-retrospektif-p165825.html
Koray Ariş Retrospektif
0.00
Koray Ariş'in İş-Sanat Kibele Galerisinde yapılan sergisinin kataloğu.
Ariş'in erken dönemde yerleşik figür kullanımına karşı bir alternatif oluşturmak için tasarladığı uzuvları olmayan kötürüm bedenler, 1990'lı yıllarda adından söz ettirmeye başladığı materyali deri olan insan soyutlaması eserleri ve son dönemde izleyicisinin dokunmasıyla sallanan hacıyatmaz benzeri form çalışmaları da yer alıyor. Kullandığı malzeme ile tercih ettiği biçimler arasında organik bir ilişki arayan sanatçı, ilerleyen yıllarda sabit, hareket etmeyen heykeller yerine ufak bir ivmeyle devinen yalın formlar gerçekleştirmeye başlar. Bu çalışmalar oyun dünyasının hareketli nesnelerini hatırlatmaktadır. Tüm ayrıntıların ortadan kaldırıldığı, heykeli oluşturan formun alabildiğine yalınlaştırıldığı bu heykellerde, modern bir düşünüş ile hayatın buluşabileceği noktalara işaret edilmektedir. Masalsı ve tarihsel çağrışımları olan bu heykeller, izleyicisini oyuncul bir duyguya davet ediyor.
Ariş'in erken dönemde yerleşik figür kullanımına karşı bir alternatif oluşturmak için tasarladığı uzuvları olmayan kötürüm bedenler, 1990'lı yıllarda adından söz ettirmeye başladığı materyali deri olan insan soyutlaması eserleri ve son dönemde izleyicisinin dokunmasıyla sallanan hacıyatmaz benzeri form çalışmaları da yer alıyor. Kullandığı malzeme ile tercih ettiği biçimler arasında organik bir ilişki arayan sanatçı, ilerleyen yıllarda sabit, hareket etmeyen heykeller yerine ufak bir ivmeyle devinen yalın formlar gerçekleştirmeye başlar. Bu çalışmalar oyun dünyasının hareketli nesnelerini hatırlatmaktadır. Tüm ayrıntıların ortadan kaldırıldığı, heykeli oluşturan formun alabildiğine yalınlaştırıldığı bu heykellerde, modern bir düşünüş ile hayatın buluşabileceği noktalara işaret edilmektedir. Masalsı ve tarihsel çağrışımları olan bu heykeller, izleyicisini oyuncul bir duyguya davet ediyor.
Koray Ariş'in İş-Sanat Kibele Galerisinde yapılan sergisinin kataloğu.
Ariş'in erken dönemde yerleşik figür kullanımına karşı bir alternatif oluşturmak için tasarladığı uzuvları olmayan kötürüm bedenler, 1990'lı yıllarda adından söz ettirmeye başladığı materyali deri olan insan soyutlaması eserleri ve son dönemde izleyicisinin dokunmasıyla sallanan hacıyatmaz benzeri form çalışmaları da yer alıyor. Kullandığı malzeme ile tercih ettiği biçimler arasında organik bir ilişki arayan sanatçı, ilerleyen yıllarda sabit, hareket etmeyen heykeller yerine ufak bir ivmeyle devinen yalın formlar gerçekleştirmeye başlar. Bu çalışmalar oyun dünyasının hareketli nesnelerini hatırlatmaktadır. Tüm ayrıntıların ortadan kaldırıldığı, heykeli oluşturan formun alabildiğine yalınlaştırıldığı bu heykellerde, modern bir düşünüş ile hayatın buluşabileceği noktalara işaret edilmektedir. Masalsı ve tarihsel çağrışımları olan bu heykeller, izleyicisini oyuncul bir duyguya davet ediyor.
Ariş'in erken dönemde yerleşik figür kullanımına karşı bir alternatif oluşturmak için tasarladığı uzuvları olmayan kötürüm bedenler, 1990'lı yıllarda adından söz ettirmeye başladığı materyali deri olan insan soyutlaması eserleri ve son dönemde izleyicisinin dokunmasıyla sallanan hacıyatmaz benzeri form çalışmaları da yer alıyor. Kullandığı malzeme ile tercih ettiği biçimler arasında organik bir ilişki arayan sanatçı, ilerleyen yıllarda sabit, hareket etmeyen heykeller yerine ufak bir ivmeyle devinen yalın formlar gerçekleştirmeye başlar. Bu çalışmalar oyun dünyasının hareketli nesnelerini hatırlatmaktadır. Tüm ayrıntıların ortadan kaldırıldığı, heykeli oluşturan formun alabildiğine yalınlaştırıldığı bu heykellerde, modern bir düşünüş ile hayatın buluşabileceği noktalara işaret edilmektedir. Masalsı ve tarihsel çağrışımları olan bu heykeller, izleyicisini oyuncul bir duyguya davet ediyor.