9789758065103
89645
https://www.sahafium.com/kitap/kucukasya-seyahati-p89645.html
Küçükasya Seyahati -1895 Yazı-
0.00
"Bu kitap benim 1895 yılı Haziran ve Temmuz aylarında, antik çağda Frigya, Lykaonia ve Pisidya bölgelerinde ve Türk vilayeti Konya'ya yapmış olduğum Küçükasya gezisinde elde ettiğim, sanat tarihine ve coğrafyaya dair bilgileri içeriyor.
Bu gezinin en temel bilimsel amacı Selçuklu İmparatorluğu'nun XIII. yüzyıldaki altın çağında Konya'da inşa edilen yapılarda görülen erken Türk mimarisinin tanınması ve araştırılmasıydı.
Çok gelişmiş bir sanatın şahitleri olan bizler de, özellikle antik dönem anıtları konusunda çok da derine inmeyen araştırmalarla ilgilenen ve bu anıtları değerli bulan seyyahlardaki ilgi ve hayranlığa sahip olarak yola koyulduk.
Karşımıza nerede çıkarsa çıksın, bu anıtları etraflıca incelemeyi ve eğer varsa, anıtlardaki yazıtları bazen fotoğraf çekerek, bazden de kopyalarak bütünüyle belgelemeyi görev bildik.
Asıl amacım, Selçuklu sanatını yansıtan sonuçları sayın Dr. Moritz'in epigrafik katkılarıyla birlikte bilimsel bir dergide yayımlamaktı. Fakat bilimsel açıdan birbirinden ayrı olan bu bilgileri yayımlayacak uygun yerin bulunamaması nedeniyle bu isteğim gerçekleşemedi. Böylece hem belirttiğim bilgileri hem de bu coğrafi bölgeyi anlatan araştırmaları kapsayan ayrı bir yayın yapmaya karar verdim. Kaldı ki bu durumda yayına, çekmiş olduğum fotoğraflardan zengin görsel malzemeleri de katma şansı doğdu. Böylece eski veya modern doğu sanatı üzerine yapılmış olan çalışmalar hakkındaki gözlemlerimi ve kendi edindiğim bilgileri yayınlama fırsatım oldu. Bu tür bilgilere örnek olarak Eğirdir Gölü'ndeki Nis adasında bulunan St. Stephanos Kilisesi'nin ilginç, gümüş kilise gereçlerini verebilirim. Berlin'deki Kraliyet El Sanatları Müzesi'nin kumaş koleksiyonunun yöneticisi olan Sayın Max Heiden, yolculuk boyunca değişik yerleşim yerlerinden toplanan elişleirni inceleyip sınıflandırarak ekte verilen makaleyi hazırlamıştır.
Bu gezinin en temel bilimsel amacı Selçuklu İmparatorluğu'nun XIII. yüzyıldaki altın çağında Konya'da inşa edilen yapılarda görülen erken Türk mimarisinin tanınması ve araştırılmasıydı.
Çok gelişmiş bir sanatın şahitleri olan bizler de, özellikle antik dönem anıtları konusunda çok da derine inmeyen araştırmalarla ilgilenen ve bu anıtları değerli bulan seyyahlardaki ilgi ve hayranlığa sahip olarak yola koyulduk.
Karşımıza nerede çıkarsa çıksın, bu anıtları etraflıca incelemeyi ve eğer varsa, anıtlardaki yazıtları bazen fotoğraf çekerek, bazden de kopyalarak bütünüyle belgelemeyi görev bildik.
Asıl amacım, Selçuklu sanatını yansıtan sonuçları sayın Dr. Moritz'in epigrafik katkılarıyla birlikte bilimsel bir dergide yayımlamaktı. Fakat bilimsel açıdan birbirinden ayrı olan bu bilgileri yayımlayacak uygun yerin bulunamaması nedeniyle bu isteğim gerçekleşemedi. Böylece hem belirttiğim bilgileri hem de bu coğrafi bölgeyi anlatan araştırmaları kapsayan ayrı bir yayın yapmaya karar verdim. Kaldı ki bu durumda yayına, çekmiş olduğum fotoğraflardan zengin görsel malzemeleri de katma şansı doğdu. Böylece eski veya modern doğu sanatı üzerine yapılmış olan çalışmalar hakkındaki gözlemlerimi ve kendi edindiğim bilgileri yayınlama fırsatım oldu. Bu tür bilgilere örnek olarak Eğirdir Gölü'ndeki Nis adasında bulunan St. Stephanos Kilisesi'nin ilginç, gümüş kilise gereçlerini verebilirim. Berlin'deki Kraliyet El Sanatları Müzesi'nin kumaş koleksiyonunun yöneticisi olan Sayın Max Heiden, yolculuk boyunca değişik yerleşim yerlerinden toplanan elişleirni inceleyip sınıflandırarak ekte verilen makaleyi hazırlamıştır.
"Bu kitap benim 1895 yılı Haziran ve Temmuz aylarında, antik çağda Frigya, Lykaonia ve Pisidya bölgelerinde ve Türk vilayeti Konya'ya yapmış olduğum Küçükasya gezisinde elde ettiğim, sanat tarihine ve coğrafyaya dair bilgileri içeriyor.
Bu gezinin en temel bilimsel amacı Selçuklu İmparatorluğu'nun XIII. yüzyıldaki altın çağında Konya'da inşa edilen yapılarda görülen erken Türk mimarisinin tanınması ve araştırılmasıydı.
Çok gelişmiş bir sanatın şahitleri olan bizler de, özellikle antik dönem anıtları konusunda çok da derine inmeyen araştırmalarla ilgilenen ve bu anıtları değerli bulan seyyahlardaki ilgi ve hayranlığa sahip olarak yola koyulduk.
Karşımıza nerede çıkarsa çıksın, bu anıtları etraflıca incelemeyi ve eğer varsa, anıtlardaki yazıtları bazen fotoğraf çekerek, bazden de kopyalarak bütünüyle belgelemeyi görev bildik.
Asıl amacım, Selçuklu sanatını yansıtan sonuçları sayın Dr. Moritz'in epigrafik katkılarıyla birlikte bilimsel bir dergide yayımlamaktı. Fakat bilimsel açıdan birbirinden ayrı olan bu bilgileri yayımlayacak uygun yerin bulunamaması nedeniyle bu isteğim gerçekleşemedi. Böylece hem belirttiğim bilgileri hem de bu coğrafi bölgeyi anlatan araştırmaları kapsayan ayrı bir yayın yapmaya karar verdim. Kaldı ki bu durumda yayına, çekmiş olduğum fotoğraflardan zengin görsel malzemeleri de katma şansı doğdu. Böylece eski veya modern doğu sanatı üzerine yapılmış olan çalışmalar hakkındaki gözlemlerimi ve kendi edindiğim bilgileri yayınlama fırsatım oldu. Bu tür bilgilere örnek olarak Eğirdir Gölü'ndeki Nis adasında bulunan St. Stephanos Kilisesi'nin ilginç, gümüş kilise gereçlerini verebilirim. Berlin'deki Kraliyet El Sanatları Müzesi'nin kumaş koleksiyonunun yöneticisi olan Sayın Max Heiden, yolculuk boyunca değişik yerleşim yerlerinden toplanan elişleirni inceleyip sınıflandırarak ekte verilen makaleyi hazırlamıştır.
Bu gezinin en temel bilimsel amacı Selçuklu İmparatorluğu'nun XIII. yüzyıldaki altın çağında Konya'da inşa edilen yapılarda görülen erken Türk mimarisinin tanınması ve araştırılmasıydı.
Çok gelişmiş bir sanatın şahitleri olan bizler de, özellikle antik dönem anıtları konusunda çok da derine inmeyen araştırmalarla ilgilenen ve bu anıtları değerli bulan seyyahlardaki ilgi ve hayranlığa sahip olarak yola koyulduk.
Karşımıza nerede çıkarsa çıksın, bu anıtları etraflıca incelemeyi ve eğer varsa, anıtlardaki yazıtları bazen fotoğraf çekerek, bazden de kopyalarak bütünüyle belgelemeyi görev bildik.
Asıl amacım, Selçuklu sanatını yansıtan sonuçları sayın Dr. Moritz'in epigrafik katkılarıyla birlikte bilimsel bir dergide yayımlamaktı. Fakat bilimsel açıdan birbirinden ayrı olan bu bilgileri yayımlayacak uygun yerin bulunamaması nedeniyle bu isteğim gerçekleşemedi. Böylece hem belirttiğim bilgileri hem de bu coğrafi bölgeyi anlatan araştırmaları kapsayan ayrı bir yayın yapmaya karar verdim. Kaldı ki bu durumda yayına, çekmiş olduğum fotoğraflardan zengin görsel malzemeleri de katma şansı doğdu. Böylece eski veya modern doğu sanatı üzerine yapılmış olan çalışmalar hakkındaki gözlemlerimi ve kendi edindiğim bilgileri yayınlama fırsatım oldu. Bu tür bilgilere örnek olarak Eğirdir Gölü'ndeki Nis adasında bulunan St. Stephanos Kilisesi'nin ilginç, gümüş kilise gereçlerini verebilirim. Berlin'deki Kraliyet El Sanatları Müzesi'nin kumaş koleksiyonunun yöneticisi olan Sayın Max Heiden, yolculuk boyunca değişik yerleşim yerlerinden toplanan elişleirni inceleyip sınıflandırarak ekte verilen makaleyi hazırlamıştır.