Kuram - Eylem Birliği Olarak Sanat Schelling Felsefesinde Bir Araştırma

Stok Kodu:
9789756081068
Boyut:
135-195
Sayfa Sayısı:
226
Basım Yeri:
Ankara
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2006-09
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%40 indirimli
150,00
90,00
Taksitli fiyat: 12 x 9,60
10 adet mevcut
9789756081068
80310
Kuram - Eylem Birliği Olarak Sanat Schelling Felsefesinde Bir Araştırma
Kuram - Eylem Birliği Olarak Sanat Schelling Felsefesinde Bir Araştırma
90.00

Evreni sanat yapıtı olarak gören Schelling, onun karşısına insan elinden çıkmış sanat dünyasını koyar.
Onun felsefesi, 'Kuramsal Felsefe' ile 'Eylem Felsefesi'nin bireşimi olarak 'Sanat Felsefesi'ni kendisine tepe noktası olarak alır. 'Ama sanatın tıkandığı noktada felsefenin yol açtığı işlevini de belirtmekten geri kalmıyor: 'Yalnızca felsefe, yaratma bakımından büyük ölçüde kurumuş sanatın ilk kaynaklarını düşünceye yeniden açabilir.'

'İnsan dünyada düşünmek için değil, eylemek için gelmiştir.' diyen filozof, zamanın bu büyülü sözünü, bilgiyle uğraşmaktan var olmayı unutanlara şöyle iletiyor: 'Eylem, eylem! Gerçi bu çağrı bir çok yönden çınlıyor; ama en yüksek biçimde bilgiyle birlikte yol almak istemeyenlerce ayyuka çıkarılıyor.' Schelling'in, doğaya, tarihe, dine, sanata iki yüzyıl önceden bakışı, günümüz koşullarında yeniden ele alınmayı hak ediyor.

Marx'ı anlamak için Hegel'i, Hegel'i anlamak için Schelling'i bilmek gerektiği, en çok diyalektik anlayışta kendini gösterir. Öyleyse Schelling'in sözüne kulak vermeli: 'Diyalektik yöntem, diyalojik yöntem gibi tanıtlayıcı değil, fakat meydana getiricidir; o doğruluğun kendisinde meydana geldiği yöntemdir.'

Evreni sanat yapıtı olarak gören Schelling, onun karşısına insan elinden çıkmış sanat dünyasını koyar.
Onun felsefesi, 'Kuramsal Felsefe' ile 'Eylem Felsefesi'nin bireşimi olarak 'Sanat Felsefesi'ni kendisine tepe noktası olarak alır. 'Ama sanatın tıkandığı noktada felsefenin yol açtığı işlevini de belirtmekten geri kalmıyor: 'Yalnızca felsefe, yaratma bakımından büyük ölçüde kurumuş sanatın ilk kaynaklarını düşünceye yeniden açabilir.'

'İnsan dünyada düşünmek için değil, eylemek için gelmiştir.' diyen filozof, zamanın bu büyülü sözünü, bilgiyle uğraşmaktan var olmayı unutanlara şöyle iletiyor: 'Eylem, eylem! Gerçi bu çağrı bir çok yönden çınlıyor; ama en yüksek biçimde bilgiyle birlikte yol almak istemeyenlerce ayyuka çıkarılıyor.' Schelling'in, doğaya, tarihe, dine, sanata iki yüzyıl önceden bakışı, günümüz koşullarında yeniden ele alınmayı hak ediyor.

Marx'ı anlamak için Hegel'i, Hegel'i anlamak için Schelling'i bilmek gerektiği, en çok diyalektik anlayışta kendini gösterir. Öyleyse Schelling'in sözüne kulak vermeli: 'Diyalektik yöntem, diyalojik yöntem gibi tanıtlayıcı değil, fakat meydana getiricidir; o doğruluğun kendisinde meydana geldiği yöntemdir.'

Kapat