Levni Abdülcelil Çelebi, 18. yüzyıldaki Osmanlı görsel betimleme anlayışını yönlendiren en önemli nakkaşlardan biridir. 18. yüzyılın başındaki İstanbul atmosterinin, batılılaşma ve yenileşme eğilimlerinin, yaşamdan tat alma çabasının, şehrin görkemli yaşamının ve çelişkilerinin parlak bir aynasıdır.
”Levni: Nakış, Şiir, Renk” adını taşıyan bu kitap, Levni’yi, Lale Devri’nin bu en renkli yüzünü, kendi kişilğini yansıtan resimleri ve şiirleriyle incelemektedir. Tek bir yapıta değil, bir sanatçıya odaklanan ve onu her yönüyle ele alan bu çalışma, Levni’nin kimliğinde Osmanlı resim sanatı tarihinin bir dönüm noktasını da ortaya koymaktadır. Kitabın yazarı Prof. Dr. Gül İrepoğlu, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölüm’ünde öğretim üyesidir.
Levni Abdülcelil Çelebi, 18. yüzyıldaki Osmanlı görsel betimleme anlayışını yönlendiren en önemli nakkaşlardan biridir. 18. yüzyılın başındaki İstanbul atmosterinin, batılılaşma ve yenileşme eğilimlerinin, yaşamdan tat alma çabasının, şehrin görkemli yaşamının ve çelişkilerinin parlak bir aynasıdır.
”Levni: Nakış, Şiir, Renk” adını taşıyan bu kitap, Levni’yi, Lale Devri’nin bu en renkli yüzünü, kendi kişilğini yansıtan resimleri ve şiirleriyle incelemektedir. Tek bir yapıta değil, bir sanatçıya odaklanan ve onu her yönüyle ele alan bu çalışma, Levni’nin kimliğinde Osmanlı resim sanatı tarihinin bir dönüm noktasını da ortaya koymaktadır. Kitabın yazarı Prof. Dr. Gül İrepoğlu, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölüm’ünde öğretim üyesidir.