9789751631589
223441
https://www.sahafium.com/kitap/makasidu-l-elhan-p223441.html
Makasıdu'l-Elhan Meragi'den II. Murad'a Müziğin Maksatları
0.00
İçindekiler : |
İçindekiler ÖN SÖZ Kısaltmalar ve Transkripsiyon Tablolar Listesi Şekiller Listesi I. KISIM: MAKĀSİDU’L-ELHÂN’IN YAZARI MERÂGÎ Merâgî, Hafızlıktan Müzisyenliğe Merâgî, Celayir Sarayında Merâgî ve 100 Bin Altın Merâgî, Timurlu Sarayında Merâgî ve Müzik Teorisi Merâgî’den Osmanlı Sarayına Merâgî, İmam Ali Rıza Ziyaretinde Merâgî, Son Durak Herat Merâgî’den Kalanlar Merâgî Etkisi ve Merâgîzadeler Makasıdu’l-Elhan’ın Türk Müziği Açısından Önemi Makasıd’ın Konuları ve Müzikoloji Makasıd’da Başlangıç Makasıd’da Müzik Terminolojisi Makasıd’da Ses Sistemi: Perdeleri Bulma Yöntemleri Makasıd’da Makamlar Makasıd’da Çalgı Çeşitleri Makasıd’da Düzen Çeşitleri Makasıd’da Îkâ, Devir, Zaman Merâgi’nin Îkâ -Devirleri Makasıd’ın Kaynakları Makasıd’da Müzik Yazısı Merâgi’nin Amel Tasnifi : Bilinmeyen Bir Bestesi II. KISIM: MAKĀSİDU’L-ELHÂN ÇEVİRİSİ Giriş / Mukaddime Birinci Kapı: Ses, Nağme, Aralık, Cem, Müzik ve Bilim, Seste Tizlik ve Pestlik İkinci Kapı: Destanlar ve Nağmeler; Aralıklar; Uyumsuzluk Sebepleri Üçüncü Kapı: Dörtlü ve Beşli Aralık Cinsleri, Uyumlu Aralıklar, Daireler Düzenlenmesi, Bahr ve Nev‘i Dördüncü Kapı: On İki Makam ve Nağmeleri, Aralıkların Oranları, Telli Çalgılara Düzen Verme Beşinci Kapı: Altı Âvaze, Şîrâzî’nin Eleştirileri ve Bu Fakirin Cevapları, Şubeleri Telden Çıkarım Altıncı Kapı: Yirmi Dört Şube ve Nağmeleri Yedinci Kapı: Aralıkların Benzerlikleri, Devirlerin Ortak Nağmeleri ve Perdelerin, Âvâzelerin ve Şubelerin Birbiriyle İlişkileri Sekizinci Kapı: Dönüş Nakraları Metodu ve Yerel-Düzenler Dokuzuncu Kapı: Îkā‘ Devirleri, Kuralları, Tasnifl ere “Duhul” Onuncu Kapı: Nağmelerin Tesiri, Tasnifl erin Yapılması ve İcrası Onbirinci Kapı: Kadim Metot Altı Parmak Gösterim Şekliyle Perdeler ve Altı İkai Devir; Kısmi Geçiş Çeşitleri Onikinci Kapı: Hanendelik Eğitimi Bitim: İnsan Sesleri, Çalgı Türleri, Usta İcracılar, Sanatçının Meclis Âdâbı Bibliyografya Dizin |
İçindekiler : |
İçindekiler ÖN SÖZ Kısaltmalar ve Transkripsiyon Tablolar Listesi Şekiller Listesi I. KISIM: MAKĀSİDU’L-ELHÂN’IN YAZARI MERÂGÎ Merâgî, Hafızlıktan Müzisyenliğe Merâgî, Celayir Sarayında Merâgî ve 100 Bin Altın Merâgî, Timurlu Sarayında Merâgî ve Müzik Teorisi Merâgî’den Osmanlı Sarayına Merâgî, İmam Ali Rıza Ziyaretinde Merâgî, Son Durak Herat Merâgî’den Kalanlar Merâgî Etkisi ve Merâgîzadeler Makasıdu’l-Elhan’ın Türk Müziği Açısından Önemi Makasıd’ın Konuları ve Müzikoloji Makasıd’da Başlangıç Makasıd’da Müzik Terminolojisi Makasıd’da Ses Sistemi: Perdeleri Bulma Yöntemleri Makasıd’da Makamlar Makasıd’da Çalgı Çeşitleri Makasıd’da Düzen Çeşitleri Makasıd’da Îkâ, Devir, Zaman Merâgi’nin Îkâ -Devirleri Makasıd’ın Kaynakları Makasıd’da Müzik Yazısı Merâgi’nin Amel Tasnifi : Bilinmeyen Bir Bestesi II. KISIM: MAKĀSİDU’L-ELHÂN ÇEVİRİSİ Giriş / Mukaddime Birinci Kapı: Ses, Nağme, Aralık, Cem, Müzik ve Bilim, Seste Tizlik ve Pestlik İkinci Kapı: Destanlar ve Nağmeler; Aralıklar; Uyumsuzluk Sebepleri Üçüncü Kapı: Dörtlü ve Beşli Aralık Cinsleri, Uyumlu Aralıklar, Daireler Düzenlenmesi, Bahr ve Nev‘i Dördüncü Kapı: On İki Makam ve Nağmeleri, Aralıkların Oranları, Telli Çalgılara Düzen Verme Beşinci Kapı: Altı Âvaze, Şîrâzî’nin Eleştirileri ve Bu Fakirin Cevapları, Şubeleri Telden Çıkarım Altıncı Kapı: Yirmi Dört Şube ve Nağmeleri Yedinci Kapı: Aralıkların Benzerlikleri, Devirlerin Ortak Nağmeleri ve Perdelerin, Âvâzelerin ve Şubelerin Birbiriyle İlişkileri Sekizinci Kapı: Dönüş Nakraları Metodu ve Yerel-Düzenler Dokuzuncu Kapı: Îkā‘ Devirleri, Kuralları, Tasnifl ere “Duhul” Onuncu Kapı: Nağmelerin Tesiri, Tasnifl erin Yapılması ve İcrası Onbirinci Kapı: Kadim Metot Altı Parmak Gösterim Şekliyle Perdeler ve Altı İkai Devir; Kısmi Geçiş Çeşitleri Onikinci Kapı: Hanendelik Eğitimi Bitim: İnsan Sesleri, Çalgı Türleri, Usta İcracılar, Sanatçının Meclis Âdâbı Bibliyografya Dizin |