9789750517976
221038
https://www.sahafium.com/kitap/musluman-olmak-alman-kalmak-p221038.html
Müslüman Olmak Alman Kalmak Yeni Avrupa'da Millet, Din ve Din Değiştirme
0.00
İslâmiyet'in Batı dünyasındaki varlığı, uzun süredir tartışılıyor. 11 Eylül'den sonra "terör tehdidi" etrafında oluşan güvenlik teyakkuzu ve İslâmofobi, bu tartışmanın öne çıkan ama görüşü karartan bir cephesi.
Avrupa'da Müslüman göçmen topluluklarının artan nüfusu ve etkinliği, daha geniş ve derin bir sosyolojik ilginin konusu. Bir de, Müslümanlığı seçen, İslâm'a geçen Batılılar var.
Esra Özyürek, ideolojiler ve geniş ölçekli sosyolojik gözlemlerle sınırlı kalmayıp günlük hayata nüfuz eden araştırmasında, Almanya örneğinde, Müslüman olan Batılıların nasıl Müslüman olduklarına mercek tutuyor. Hem ne gibi bir ihtida deneyiminden geçerek İslâm'ı benimsediklerine hem de Müslüman olduktan sonra bunu nasıl yaşadıklarına...
"Müslüman Almanlar, doğuştan Müslüman olan kişilerle yakın bir ilişki yaşadıktan sonra Müslüman olmuşlar ama din değiştirdikten sonra kendileri ile göçmen Müslümanlar arasına bir mesafe koymuşlardı".
Özyürek'in temel bir gözlemi, bu. İslâmî yaşama mümkün olduğunca "Alman görünümü" verme çabaları da, bu gerçeğin bir veçhesidir.
İhtida eden Almanların/Avrupalıların "Müslüman olarak kalmalarının ya da Ümmet'e tam olarak kabul edilmemelerine rağmen İslâm'ı yaşamaya devam etmelerinin sebebi Selefilerdir". Özyürek, bu kilit tespitini, şu kritik soruyla bağlıyor: Avrupa'da İslâm'ın geleceğine Selefi akım mı damgasını vuracak?
Avrupa'da Müslüman göçmen topluluklarının artan nüfusu ve etkinliği, daha geniş ve derin bir sosyolojik ilginin konusu. Bir de, Müslümanlığı seçen, İslâm'a geçen Batılılar var.
Esra Özyürek, ideolojiler ve geniş ölçekli sosyolojik gözlemlerle sınırlı kalmayıp günlük hayata nüfuz eden araştırmasında, Almanya örneğinde, Müslüman olan Batılıların nasıl Müslüman olduklarına mercek tutuyor. Hem ne gibi bir ihtida deneyiminden geçerek İslâm'ı benimsediklerine hem de Müslüman olduktan sonra bunu nasıl yaşadıklarına...
"Müslüman Almanlar, doğuştan Müslüman olan kişilerle yakın bir ilişki yaşadıktan sonra Müslüman olmuşlar ama din değiştirdikten sonra kendileri ile göçmen Müslümanlar arasına bir mesafe koymuşlardı".
Özyürek'in temel bir gözlemi, bu. İslâmî yaşama mümkün olduğunca "Alman görünümü" verme çabaları da, bu gerçeğin bir veçhesidir.
İhtida eden Almanların/Avrupalıların "Müslüman olarak kalmalarının ya da Ümmet'e tam olarak kabul edilmemelerine rağmen İslâm'ı yaşamaya devam etmelerinin sebebi Selefilerdir". Özyürek, bu kilit tespitini, şu kritik soruyla bağlıyor: Avrupa'da İslâm'ın geleceğine Selefi akım mı damgasını vuracak?
İslâmiyet'in Batı dünyasındaki varlığı, uzun süredir tartışılıyor. 11 Eylül'den sonra "terör tehdidi" etrafında oluşan güvenlik teyakkuzu ve İslâmofobi, bu tartışmanın öne çıkan ama görüşü karartan bir cephesi.
Avrupa'da Müslüman göçmen topluluklarının artan nüfusu ve etkinliği, daha geniş ve derin bir sosyolojik ilginin konusu. Bir de, Müslümanlığı seçen, İslâm'a geçen Batılılar var.
Esra Özyürek, ideolojiler ve geniş ölçekli sosyolojik gözlemlerle sınırlı kalmayıp günlük hayata nüfuz eden araştırmasında, Almanya örneğinde, Müslüman olan Batılıların nasıl Müslüman olduklarına mercek tutuyor. Hem ne gibi bir ihtida deneyiminden geçerek İslâm'ı benimsediklerine hem de Müslüman olduktan sonra bunu nasıl yaşadıklarına...
"Müslüman Almanlar, doğuştan Müslüman olan kişilerle yakın bir ilişki yaşadıktan sonra Müslüman olmuşlar ama din değiştirdikten sonra kendileri ile göçmen Müslümanlar arasına bir mesafe koymuşlardı".
Özyürek'in temel bir gözlemi, bu. İslâmî yaşama mümkün olduğunca "Alman görünümü" verme çabaları da, bu gerçeğin bir veçhesidir.
İhtida eden Almanların/Avrupalıların "Müslüman olarak kalmalarının ya da Ümmet'e tam olarak kabul edilmemelerine rağmen İslâm'ı yaşamaya devam etmelerinin sebebi Selefilerdir". Özyürek, bu kilit tespitini, şu kritik soruyla bağlıyor: Avrupa'da İslâm'ın geleceğine Selefi akım mı damgasını vuracak?
Avrupa'da Müslüman göçmen topluluklarının artan nüfusu ve etkinliği, daha geniş ve derin bir sosyolojik ilginin konusu. Bir de, Müslümanlığı seçen, İslâm'a geçen Batılılar var.
Esra Özyürek, ideolojiler ve geniş ölçekli sosyolojik gözlemlerle sınırlı kalmayıp günlük hayata nüfuz eden araştırmasında, Almanya örneğinde, Müslüman olan Batılıların nasıl Müslüman olduklarına mercek tutuyor. Hem ne gibi bir ihtida deneyiminden geçerek İslâm'ı benimsediklerine hem de Müslüman olduktan sonra bunu nasıl yaşadıklarına...
"Müslüman Almanlar, doğuştan Müslüman olan kişilerle yakın bir ilişki yaşadıktan sonra Müslüman olmuşlar ama din değiştirdikten sonra kendileri ile göçmen Müslümanlar arasına bir mesafe koymuşlardı".
Özyürek'in temel bir gözlemi, bu. İslâmî yaşama mümkün olduğunca "Alman görünümü" verme çabaları da, bu gerçeğin bir veçhesidir.
İhtida eden Almanların/Avrupalıların "Müslüman olarak kalmalarının ya da Ümmet'e tam olarak kabul edilmemelerine rağmen İslâm'ı yaşamaya devam etmelerinin sebebi Selefilerdir". Özyürek, bu kilit tespitini, şu kritik soruyla bağlıyor: Avrupa'da İslâm'ın geleceğine Selefi akım mı damgasını vuracak?