"Nahcivan'da Türk Mimarisi" adlı bu çalışmanın amacı Anadolu'nun çevre kültürlerinden biri olan Nahcivan sanatı hakkında ilk elden ve detaylı bilgi sunmaktır.
Bu eser, Nahcıvan Özerk Cumhuriyetinin bugünkü sınırları içerisinde yer alan Türk sanat eserleri incelenerek tanıtılmıştır. Çalışmanın amacı, Anadolunun çevre kültürlerinden biri olan Nahcıvan sanatı hakkında ilk elden ve ayrıntılı bilgi sunmak, Nahcıvandaki sanat ilişkilerini daha iyi kavramak ve bir gelişim çizgisi tespit etmek için başlangıcından 19. yüzyılın sonuna kadar buradaki Türk mimarisini bütünüyle incelemektir. 194 çizim ve 406 resimden oluşan zengin ve nitelikli görsel malzemeyle desteklenen eser, verdiği bilgilerle bilim aleminde önemli bir boşluğu dolduracaktır.
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ
I. GİRİŞ
A.KAYNAKLAR
B. ARAŞTIRMA VE YAYINLAR
II. TARİHÇE
III. KATALOG
A. MESCİTLER
1. ORDUBAD CUMA MESCİDİ
2. ORDUBAD AŞAĞI AMBRAS MESCİDİ
3 ORDUBAD TEKŞEYİ MESCİDİ
4. ORDUBAD DİLBER MESCİDİ
5. NAHCIVAN CAFERİYE MESCİDİ (CUMA MESCİDİ)
B. ZAVİYELER
l.KARABAĞLAR ZAVİYESİ
2. HANEGAI NUMARALI ZAVİYE
3. NAHCİVAN İMAMZADESÎ
4. HANEGA II NUMARALI ZAVİYE
5. KİRNE ZAVİYESİ
6. EYLİS ZAVİYESİ
C. TÜRBELER
1. NAHCİVAN YUSUF BİN KUSEYR KÜMBETİ
2. NAHCİVAN MÜMİNE HATUN KÜMBETİ
3. HARABE GİLAN I VE II NUMARALI TÜRBE
4. GÜLİSTAN (CUGA) KÜMBETİ
5. DER I NUMARALI TÜRBE
6. NEHREM TÜRBESİ
D. MEDRESELER <
1. ORDUBAD MEDRESESİ
E. HAN VE BEDESTENLER
1. ORDUBAD TİCARET BİNASI (ZORHANA)
F. BUZHANELER
1. ORDUBAD BUZHANESİ
G. HAMAMLAR
1. DER HAMAMI
2. NUS NUS HAMAMI
3. NAHCİVAN HAMAMI
4. ORDUBAD HAMAMI
H. İŞLEVİ BELİRLENEMEYEN YAPILAR
l.HANEGA,YAPI
IV. DEĞERLENDİRME
A. İŞLEV VE MİMARİ ÖZELLİKLER
1. MESCİTLER
2. ZAVİYELER
3. TÜRBELER
4. MEDRESELER
5. HAN VE BEDESTENLER
6. BUZHANELER
7. HAMAMLAR
B. MALZEME VE TEKNİK
1. YAPI MALZEMESİ VE TEKNİKLERİ
2. BEZEME MALZEMESİ VE TEKNİKLERİ
C. BEZEME
1. BEZEMENİN YAPI YÜZEYİNE DAĞILIMI
2. BEZEME TÜRLERİ
V. SONUÇ
ARCHITECTURE OF NAHDJIVAN (Summary)
KAYNAKÇA
"Nahcivan'da Türk Mimarisi" adlı bu çalışmanın amacı Anadolu'nun çevre kültürlerinden biri olan Nahcivan sanatı hakkında ilk elden ve detaylı bilgi sunmaktır.
Bu eser, Nahcıvan Özerk Cumhuriyetinin bugünkü sınırları içerisinde yer alan Türk sanat eserleri incelenerek tanıtılmıştır. Çalışmanın amacı, Anadolunun çevre kültürlerinden biri olan Nahcıvan sanatı hakkında ilk elden ve ayrıntılı bilgi sunmak, Nahcıvandaki sanat ilişkilerini daha iyi kavramak ve bir gelişim çizgisi tespit etmek için başlangıcından 19. yüzyılın sonuna kadar buradaki Türk mimarisini bütünüyle incelemektir. 194 çizim ve 406 resimden oluşan zengin ve nitelikli görsel malzemeyle desteklenen eser, verdiği bilgilerle bilim aleminde önemli bir boşluğu dolduracaktır.
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ
I. GİRİŞ
A.KAYNAKLAR
B. ARAŞTIRMA VE YAYINLAR
II. TARİHÇE
III. KATALOG
A. MESCİTLER
1. ORDUBAD CUMA MESCİDİ
2. ORDUBAD AŞAĞI AMBRAS MESCİDİ
3 ORDUBAD TEKŞEYİ MESCİDİ
4. ORDUBAD DİLBER MESCİDİ
5. NAHCIVAN CAFERİYE MESCİDİ (CUMA MESCİDİ)
B. ZAVİYELER
l.KARABAĞLAR ZAVİYESİ
2. HANEGAI NUMARALI ZAVİYE
3. NAHCİVAN İMAMZADESÎ
4. HANEGA II NUMARALI ZAVİYE
5. KİRNE ZAVİYESİ
6. EYLİS ZAVİYESİ
C. TÜRBELER
1. NAHCİVAN YUSUF BİN KUSEYR KÜMBETİ
2. NAHCİVAN MÜMİNE HATUN KÜMBETİ
3. HARABE GİLAN I VE II NUMARALI TÜRBE
4. GÜLİSTAN (CUGA) KÜMBETİ
5. DER I NUMARALI TÜRBE
6. NEHREM TÜRBESİ
D. MEDRESELER <
1. ORDUBAD MEDRESESİ
E. HAN VE BEDESTENLER
1. ORDUBAD TİCARET BİNASI (ZORHANA)
F. BUZHANELER
1. ORDUBAD BUZHANESİ
G. HAMAMLAR
1. DER HAMAMI
2. NUS NUS HAMAMI
3. NAHCİVAN HAMAMI
4. ORDUBAD HAMAMI
H. İŞLEVİ BELİRLENEMEYEN YAPILAR
l.HANEGA,YAPI
IV. DEĞERLENDİRME
A. İŞLEV VE MİMARİ ÖZELLİKLER
1. MESCİTLER
2. ZAVİYELER
3. TÜRBELER
4. MEDRESELER
5. HAN VE BEDESTENLER
6. BUZHANELER
7. HAMAMLAR
B. MALZEME VE TEKNİK
1. YAPI MALZEMESİ VE TEKNİKLERİ
2. BEZEME MALZEMESİ VE TEKNİKLERİ
C. BEZEME
1. BEZEMENİN YAPI YÜZEYİNE DAĞILIMI
2. BEZEME TÜRLERİ
V. SONUÇ
ARCHITECTURE OF NAHDJIVAN (Summary)
KAYNAKÇA