Mehmed Zihni Efendi'nin en mufassal ve meşhûr Türkçe İslâm fıkhına dâir olan eseridir.
Eser, üç kısım halinde tertîb olunmuştur:
1- İtikâd (İslâm akâidi).
2- İbâdetler: Tahâret, Namaz, Oruç, Hac Kitâbı, Zekât kitâbı.
3- Evlenme ve boşama ile ilgili bahisler.
Nimet-i İslâm, meşhûr âlim Şurunbulâlînin Merâki'l-felâh'ı ile Tahtâvi'nin Merâkayil-felâh üzerine yazdığı hâşiyeden istifâde ile hazırlamıştır. Meselelerin delilleri de verilmiştir.
Mehmed Zihni Efendi, kitabın dipnotlarında Hanefî Mezhebinin muteber kaynaklarından diğer bazı kavilleri de nakletmiş; her cihetle bir Büyük İslâm ilmihâli hazırlamıştır.
Nimet-i İslâm, tamamen Hanefî Mezhebi üzere hazırlanmıştır. Hanefi Mezhebi içindeki farklı görüşlere de yer verilmiş ve gerektiğinde müftâ bih (yani, fetvânın kendisiyle verildiği) görüşe ayrıca işâret edilmiştir.
Nimet-i İslam, önce rüşdiyelerde daha sonra da idâdiyelerde ders kitabı olarak okutulmuştur.
Mehmed Zihni Efendi'nin en mufassal ve meşhûr Türkçe İslâm fıkhına dâir olan eseridir.
Eser, üç kısım halinde tertîb olunmuştur:
1- İtikâd (İslâm akâidi).
2- İbâdetler: Tahâret, Namaz, Oruç, Hac Kitâbı, Zekât kitâbı.
3- Evlenme ve boşama ile ilgili bahisler.
Nimet-i İslâm, meşhûr âlim Şurunbulâlînin Merâki'l-felâh'ı ile Tahtâvi'nin Merâkayil-felâh üzerine yazdığı hâşiyeden istifâde ile hazırlamıştır. Meselelerin delilleri de verilmiştir.
Mehmed Zihni Efendi, kitabın dipnotlarında Hanefî Mezhebinin muteber kaynaklarından diğer bazı kavilleri de nakletmiş; her cihetle bir Büyük İslâm ilmihâli hazırlamıştır.
Nimet-i İslâm, tamamen Hanefî Mezhebi üzere hazırlanmıştır. Hanefi Mezhebi içindeki farklı görüşlere de yer verilmiş ve gerektiğinde müftâ bih (yani, fetvânın kendisiyle verildiği) görüşe ayrıca işâret edilmiştir.
Nimet-i İslam, önce rüşdiyelerde daha sonra da idâdiyelerde ders kitabı olarak okutulmuştur.