9789755535777
181768
https://www.sahafium.com/kitap/nobel-orhan-pamuk-ve-yazarligi-p181768.html
Nobel, Orhan Pamuk ve Yazarlığı
0.00
İçinde yaşadığı toplumu fildişi kulelerden izleyen birinin, yaşamı AnaBritannica'lardan öğrenmesi doğaldır. Orhan Pamukla ilgili yazınsal inceleme yapmamızın tek nedeni Pamuk'un yazım hatalarını bulmak değildi. Çabamız Nobel ödülü almış bir yazarın kitaplarını nesnel gözle incelemek ve hak ettiği değeri ortaya çıkarmaktı. Yaptığımız inceleme bize gösterdi ki yetiştiği ekini (kültürü), yerleşik söz kalıplarını, sözcüklerin halk arasındaki kullanılışını ve algılanış biçimlerini bilmeyen biri nasıl da zaman zaman bilgisiz, zaman zaman da gülünç duruma düşebiliyor. Gerçi buna benzer bir eleştiriyi bizden çok önce, Adana'nın Seyhan ilçesinde yaptığı bir söyleşide, Prof. Dr. İlber Ortaylı dile getirmişti. Ortaylı, Orhan Pamuk'un bir kitabındaki anlatımsal ve bilgisel yanlışlarla dolu; imam ikindi namazı saatinde caminin balkonuna çıkarak ikindi ezanını okudu tümcesini bakın nasıl çözümlüyor.
Bir kere namazın saati olmaz, vakti olur. Saat ayrı, vakit ayrı bir kavramdır. camilerde balkon yoktur, minarenin şerefesi vardır. Ezanı da imam okumaz, müezzin okur, o da şerefeye çıkmaz, içeriden okur. Bu örnekle de sabittir ki kişiler kendi içinden çıktıkları toplumu bilmeden bir şeyler yapmaya çalıştıklarında doğru şeyler yapmazlar, yapamazlar.
Adnan Acar: 1957 yılında Aydın-Çinede doğdu. İlk, orta ve liseyi Ankarada okudu. 1981 yılında, 9 Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümünü bitirdi. Kısa bir süre hediyelik eşyası imalatı yaptıktan sonra 1989 yılına dek Ankarada özel seslendirme, yapım ve çizgi film stüdyolarında ve Yeşilçamda seslendirme teknisyenliği, kameramanlık, metin yazarlığı, yönetmen yardımcılığı ve yönetmenlik yaptı. Bu süre içinde pek çok tanıtım filmi, belgesel, reklam filmi ve çizgi film yaptı. 1989 yılında sözleşmeli, 1990 yılında da kadrolu olarak TRTye girdi ve halen TRTde yönetmen olarak çalışmaktadır.
1980li yıllardan bu yana pek çok dergide şiirleri ve yazıları, Yeni Yüzyıl, Cumhuriyet, Sabah, Birgün gibi gazetelerde de makaleleri yayımlandı. Emek, Evrensel, Aydınlık gazetelerinde köşe yazarlığı yaptı. Üç resim sergisi açtı. Bugüne dek bir müzik albümü ve beş kitabı yayımlanan Adnan Acar 2004 yılından bu yana şairçıkmazı adında bir şiir-yazın dergisi çıkarmaktadır.
Yazarın basılı çalışmaları şunlardır: Aynıyla İnsan, Aşktan Söz Ederken Alçak Sesle Konuşunuz, Deermişim, Sözün Büyüsü, Bana Bir Yalnızlık Bıraktın.
Bir kere namazın saati olmaz, vakti olur. Saat ayrı, vakit ayrı bir kavramdır. camilerde balkon yoktur, minarenin şerefesi vardır. Ezanı da imam okumaz, müezzin okur, o da şerefeye çıkmaz, içeriden okur. Bu örnekle de sabittir ki kişiler kendi içinden çıktıkları toplumu bilmeden bir şeyler yapmaya çalıştıklarında doğru şeyler yapmazlar, yapamazlar.
Adnan Acar: 1957 yılında Aydın-Çinede doğdu. İlk, orta ve liseyi Ankarada okudu. 1981 yılında, 9 Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümünü bitirdi. Kısa bir süre hediyelik eşyası imalatı yaptıktan sonra 1989 yılına dek Ankarada özel seslendirme, yapım ve çizgi film stüdyolarında ve Yeşilçamda seslendirme teknisyenliği, kameramanlık, metin yazarlığı, yönetmen yardımcılığı ve yönetmenlik yaptı. Bu süre içinde pek çok tanıtım filmi, belgesel, reklam filmi ve çizgi film yaptı. 1989 yılında sözleşmeli, 1990 yılında da kadrolu olarak TRTye girdi ve halen TRTde yönetmen olarak çalışmaktadır.
1980li yıllardan bu yana pek çok dergide şiirleri ve yazıları, Yeni Yüzyıl, Cumhuriyet, Sabah, Birgün gibi gazetelerde de makaleleri yayımlandı. Emek, Evrensel, Aydınlık gazetelerinde köşe yazarlığı yaptı. Üç resim sergisi açtı. Bugüne dek bir müzik albümü ve beş kitabı yayımlanan Adnan Acar 2004 yılından bu yana şairçıkmazı adında bir şiir-yazın dergisi çıkarmaktadır.
Yazarın basılı çalışmaları şunlardır: Aynıyla İnsan, Aşktan Söz Ederken Alçak Sesle Konuşunuz, Deermişim, Sözün Büyüsü, Bana Bir Yalnızlık Bıraktın.
İçinde yaşadığı toplumu fildişi kulelerden izleyen birinin, yaşamı AnaBritannica'lardan öğrenmesi doğaldır. Orhan Pamukla ilgili yazınsal inceleme yapmamızın tek nedeni Pamuk'un yazım hatalarını bulmak değildi. Çabamız Nobel ödülü almış bir yazarın kitaplarını nesnel gözle incelemek ve hak ettiği değeri ortaya çıkarmaktı. Yaptığımız inceleme bize gösterdi ki yetiştiği ekini (kültürü), yerleşik söz kalıplarını, sözcüklerin halk arasındaki kullanılışını ve algılanış biçimlerini bilmeyen biri nasıl da zaman zaman bilgisiz, zaman zaman da gülünç duruma düşebiliyor. Gerçi buna benzer bir eleştiriyi bizden çok önce, Adana'nın Seyhan ilçesinde yaptığı bir söyleşide, Prof. Dr. İlber Ortaylı dile getirmişti. Ortaylı, Orhan Pamuk'un bir kitabındaki anlatımsal ve bilgisel yanlışlarla dolu; imam ikindi namazı saatinde caminin balkonuna çıkarak ikindi ezanını okudu tümcesini bakın nasıl çözümlüyor.
Bir kere namazın saati olmaz, vakti olur. Saat ayrı, vakit ayrı bir kavramdır. camilerde balkon yoktur, minarenin şerefesi vardır. Ezanı da imam okumaz, müezzin okur, o da şerefeye çıkmaz, içeriden okur. Bu örnekle de sabittir ki kişiler kendi içinden çıktıkları toplumu bilmeden bir şeyler yapmaya çalıştıklarında doğru şeyler yapmazlar, yapamazlar.
Adnan Acar: 1957 yılında Aydın-Çinede doğdu. İlk, orta ve liseyi Ankarada okudu. 1981 yılında, 9 Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümünü bitirdi. Kısa bir süre hediyelik eşyası imalatı yaptıktan sonra 1989 yılına dek Ankarada özel seslendirme, yapım ve çizgi film stüdyolarında ve Yeşilçamda seslendirme teknisyenliği, kameramanlık, metin yazarlığı, yönetmen yardımcılığı ve yönetmenlik yaptı. Bu süre içinde pek çok tanıtım filmi, belgesel, reklam filmi ve çizgi film yaptı. 1989 yılında sözleşmeli, 1990 yılında da kadrolu olarak TRTye girdi ve halen TRTde yönetmen olarak çalışmaktadır.
1980li yıllardan bu yana pek çok dergide şiirleri ve yazıları, Yeni Yüzyıl, Cumhuriyet, Sabah, Birgün gibi gazetelerde de makaleleri yayımlandı. Emek, Evrensel, Aydınlık gazetelerinde köşe yazarlığı yaptı. Üç resim sergisi açtı. Bugüne dek bir müzik albümü ve beş kitabı yayımlanan Adnan Acar 2004 yılından bu yana şairçıkmazı adında bir şiir-yazın dergisi çıkarmaktadır.
Yazarın basılı çalışmaları şunlardır: Aynıyla İnsan, Aşktan Söz Ederken Alçak Sesle Konuşunuz, Deermişim, Sözün Büyüsü, Bana Bir Yalnızlık Bıraktın.
Bir kere namazın saati olmaz, vakti olur. Saat ayrı, vakit ayrı bir kavramdır. camilerde balkon yoktur, minarenin şerefesi vardır. Ezanı da imam okumaz, müezzin okur, o da şerefeye çıkmaz, içeriden okur. Bu örnekle de sabittir ki kişiler kendi içinden çıktıkları toplumu bilmeden bir şeyler yapmaya çalıştıklarında doğru şeyler yapmazlar, yapamazlar.
Adnan Acar: 1957 yılında Aydın-Çinede doğdu. İlk, orta ve liseyi Ankarada okudu. 1981 yılında, 9 Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümünü bitirdi. Kısa bir süre hediyelik eşyası imalatı yaptıktan sonra 1989 yılına dek Ankarada özel seslendirme, yapım ve çizgi film stüdyolarında ve Yeşilçamda seslendirme teknisyenliği, kameramanlık, metin yazarlığı, yönetmen yardımcılığı ve yönetmenlik yaptı. Bu süre içinde pek çok tanıtım filmi, belgesel, reklam filmi ve çizgi film yaptı. 1989 yılında sözleşmeli, 1990 yılında da kadrolu olarak TRTye girdi ve halen TRTde yönetmen olarak çalışmaktadır.
1980li yıllardan bu yana pek çok dergide şiirleri ve yazıları, Yeni Yüzyıl, Cumhuriyet, Sabah, Birgün gibi gazetelerde de makaleleri yayımlandı. Emek, Evrensel, Aydınlık gazetelerinde köşe yazarlığı yaptı. Üç resim sergisi açtı. Bugüne dek bir müzik albümü ve beş kitabı yayımlanan Adnan Acar 2004 yılından bu yana şairçıkmazı adında bir şiir-yazın dergisi çıkarmaktadır.
Yazarın basılı çalışmaları şunlardır: Aynıyla İnsan, Aşktan Söz Ederken Alçak Sesle Konuşunuz, Deermişim, Sözün Büyüsü, Bana Bir Yalnızlık Bıraktın.