Bu çalışmada, Osman Hamdi'nin resimleri içinden konunun kapsamı içine giren tabloları incelenmiştir. Tablolarından sadece konulu, yani bir mekân içinde veya önünde geçen, figürlü olanları seçilmiştir. Osman Hamdi'nin eserleri arasında büyük bir yekûn oluşturan portreleri çalışmanın kapsamına girmediğinden incelenmemiştir. Ayrıca bu çalışmada amaç, Osman Hamdi'nin tablolarının resim sanatı bakımından değerlendirilmesi olmadığı için, tabloların resimsel değerleri (perspektif, renkler v .s.) üzerinde durulmamıştır. Bu konulara sadece genel anlamda değinilmiştir. Ancak, Giriş bölümünde "Osman Hamdi'nin üslubu" (I-D-c) adı altında bir başlık açılmış ve sanatçının çalışma tarzı ile dönemindeki diğer sanatçılarla arasındaki üslup farklılıkları tablolarından örnekler verilerek anlatılmıştır. Bu arada, yine Giriş bölümünde, Osman Hamdi'nin resimlerinde hissedilir derecede etkisi olan hocası Gérôme' dan (I - D-a) ve Orientalism' den (I - D- b) söz edilmiştir. Katalog kısmında ise tablolar tek tek ele alınmış, önce tablo hakkında kısa bir bilgi verilmiş, sonra da tablodaki mekân ve objelerin gerçekleri, neresi olduğu, objelerin nerelerde bulunduğu açıklanmıştır. Katalog kısmında tablolar kronolojik bir sıra ile verilmeye çalışılmıştır. Ayrıca benzer konulu ya da aynı objelerin kullanıldığı, aynı mekân içinde, önünde geçen tabloların arka arkaya verilmesine dikkat edilmiştir. Değerlendirme kısmında ise, önce kullandığı objelerin bir dökümü yapılmış ve bunları kullandığı tablolar, katalogda verilen numaraları ile sıralanmış, böylelikle bir liste oluşturulmuştur. Daha sonra ise tablolarındaki mimari ve mekânların gerçekleri ile benzerlikleri konusu ile alınmıştır. Karşılaştırma bölümünde de Osman Hamdi ile aynı üslupta eserler veren sanatçılardan, özellikle hocası Gérôme'dan, bu sanatçıların tablolarından örnekler verilmiştir. Özellikle Osman Hamdi'nin işlediği konulara benzer konuları resmeden sanatçıların, eğer varsa (ki buna dikkat edilmiş ve ortak konuları resmeden sanatçılar bu karşılaştırmaya alınmıştır) aynı mekânı, aynı konuyu resmettikleri tabloları ile bir kıyaslama yapılmaya çalışılmıştır.
Bu çalışmada, Osman Hamdi'nin resimleri içinden konunun kapsamı içine giren tabloları incelenmiştir. Tablolarından sadece konulu, yani bir mekân içinde veya önünde geçen, figürlü olanları seçilmiştir. Osman Hamdi'nin eserleri arasında büyük bir yekûn oluşturan portreleri çalışmanın kapsamına girmediğinden incelenmemiştir. Ayrıca bu çalışmada amaç, Osman Hamdi'nin tablolarının resim sanatı bakımından değerlendirilmesi olmadığı için, tabloların resimsel değerleri (perspektif, renkler v .s.) üzerinde durulmamıştır. Bu konulara sadece genel anlamda değinilmiştir. Ancak, Giriş bölümünde "Osman Hamdi'nin üslubu" (I-D-c) adı altında bir başlık açılmış ve sanatçının çalışma tarzı ile dönemindeki diğer sanatçılarla arasındaki üslup farklılıkları tablolarından örnekler verilerek anlatılmıştır. Bu arada, yine Giriş bölümünde, Osman Hamdi'nin resimlerinde hissedilir derecede etkisi olan hocası Gérôme' dan (I - D-a) ve Orientalism' den (I - D- b) söz edilmiştir. Katalog kısmında ise tablolar tek tek ele alınmış, önce tablo hakkında kısa bir bilgi verilmiş, sonra da tablodaki mekân ve objelerin gerçekleri, neresi olduğu, objelerin nerelerde bulunduğu açıklanmıştır. Katalog kısmında tablolar kronolojik bir sıra ile verilmeye çalışılmıştır. Ayrıca benzer konulu ya da aynı objelerin kullanıldığı, aynı mekân içinde, önünde geçen tabloların arka arkaya verilmesine dikkat edilmiştir. Değerlendirme kısmında ise, önce kullandığı objelerin bir dökümü yapılmış ve bunları kullandığı tablolar, katalogda verilen numaraları ile sıralanmış, böylelikle bir liste oluşturulmuştur. Daha sonra ise tablolarındaki mimari ve mekânların gerçekleri ile benzerlikleri konusu ile alınmıştır. Karşılaştırma bölümünde de Osman Hamdi ile aynı üslupta eserler veren sanatçılardan, özellikle hocası Gérôme'dan, bu sanatçıların tablolarından örnekler verilmiştir. Özellikle Osman Hamdi'nin işlediği konulara benzer konuları resmeden sanatçıların, eğer varsa (ki buna dikkat edilmiş ve ortak konuları resmeden sanatçılar bu karşılaştırmaya alınmıştır) aynı mekânı, aynı konuyu resmettikleri tabloları ile bir kıyaslama yapılmaya çalışılmıştır.