Batılıların, Doğuyu anlama kaygısıyla hazırlanmış kitap, 18. yüzyılın başında Avrupa insanının, Osmanlı coğrafyasına olan yaklaşımına dair ipuçları veriyor.
Eser, Jean-Baptiste Van Mourun, Fransız Büyükelçi M. De Ferriolun emriyle çizdiği ve padişahtan başlayarak, yönetici sınıfa mensup kişileri, saray görevlilerini, Osmanlı toplumunu oluşturan farklı etnik grupları ve din adamları gibi önemli tipleri yansıtan resimlerini içermektedir.
102 adet resim ve bunlara ait açıklamaları barındıran kitap, M. De Ferriol 1711 yılında Parise döndük- ten sonra, yine Ferriol tarafından Fransa Kralı XIV. Louise sunulmuş, 1714 yılında da yine kralın desteğiyle Pariste yayınlanmıştır. Hollandalı ressam Van Mourun başarılı çizimleriyle, görsel bir şölene dönüşen eser, yayınlandığı ilk günden itibaren Paris halkının ilgisine mazhar olmuş ve kitabın yeni baskıları yapılmıştır.
Bu kıyafet albümüne duyulan ilgi, Avrupadaki Türk Modası isimli akımın oluşmasına katkı sağlamıştır.
Batılıların, Doğuyu anlama kaygısıyla hazırlanmış kitap, 18. yüzyılın başında Avrupa insanının, Osmanlı coğrafyasına olan yaklaşımına dair ipuçları veriyor.
Eser, Jean-Baptiste Van Mourun, Fransız Büyükelçi M. De Ferriolun emriyle çizdiği ve padişahtan başlayarak, yönetici sınıfa mensup kişileri, saray görevlilerini, Osmanlı toplumunu oluşturan farklı etnik grupları ve din adamları gibi önemli tipleri yansıtan resimlerini içermektedir.
102 adet resim ve bunlara ait açıklamaları barındıran kitap, M. De Ferriol 1711 yılında Parise döndük- ten sonra, yine Ferriol tarafından Fransa Kralı XIV. Louise sunulmuş, 1714 yılında da yine kralın desteğiyle Pariste yayınlanmıştır. Hollandalı ressam Van Mourun başarılı çizimleriyle, görsel bir şölene dönüşen eser, yayınlandığı ilk günden itibaren Paris halkının ilgisine mazhar olmuş ve kitabın yeni baskıları yapılmıştır.
Bu kıyafet albümüne duyulan ilgi, Avrupadaki Türk Modası isimli akımın oluşmasına katkı sağlamıştır.