Açıklama:
VII ÖNSÖZ IX Kısaltmalar 1 GİRİŞ 1 İncelemenin Amacı ve Önemi 2 İncelemenin Metodu ve Sınırlandırılması 3 Kaynakların Değerlendirilmesi 5 XIII. Yüzyıl Mûsikî Nazariyatı Çalışmaları 8 Şerefiyye'nin Kaynakları 11 Şerefiyye Hakkındaki Çalışmalar
BİRİNCİ BÖLÜM
SAFlYYÜDDÎN ABDÜLMÜMİN EL-URMEVÎ'NİN HAYATI ve ESERLERİ 15 I. HAYATI 18 II. İLMİ KİŞİLİĞİ VE SANATKÂR YÖNÜ 21 III. ESERLERİ 21 A. Musikî Nazariyatı İle İlgili Eserleri 27 B. Diğer Alanlardaki Eserleri
İKİNCİ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TANITILMASI 31 I. ŞEREFİYYE'NİN MUHTEVASI 32 II. ŞEREFİYYE'NİN NÜSHALARININ TAVSİFİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN İNCELENMESİ 47 I. SES TEORİSİ 47 A. Sesin Oluşumu ve Duyulması 48 B. Nağmenin Tarifi, Tizlik ve Pestlik Sebepleri 49 C. Hançerede, Nefesli ve Telli Sazlarda Sesin Oluşumu 50 D. Nağmenin Özellikleri II. SAYILARIN BİRBİRLERİNE ORANLARI VE ARALIKLAR 51 A. Sayılar Arasında Bulunan Oranlar 53 B. Aralıkların İsimleri 54 C. Aralıkların Kısımları 55 D. Uyumlu ve Uyumsuz Aralıklar
III. ARALIKLARIN TOPLANMASI, BÖLÜNMESİ, ÇIKARILMASI VE CİNSLERİN OLUŞTURULMASI 57 A. Aralıkların Toplanması 59 B. Aralıkların Bölünmesi 59 C. Aralıkların Çıkarılması 60 D. Aralıkların Dörtlü İçerisinde Tertibi ve Cinsler 63 E. Dört Aralıkk Dörtlüler 64 F. Cinslerin Uyumlu ve Uyumsuzları 65 G. Beşli Cinsler IV. BÜYÜK TABAKAİAR İÇERİSİNDE CİNSLERİN TERTİBİ 67 A. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Tertibi 69 B. İki Oktavdaki 15 Perde 70 C. Dörtlülerin Bir Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi 72 D. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi 74 E. Dizilerdeki Ortak Sesler 76 F. Telli Aletlerin ve Udun Akordu 77 G. Ud Üzerinde 17 Perdenin Tespiti 81 H. Tanını, Mücenneb ve Bakiyye Aralıkları 83 I. Makam Dizileri 88 İ. Farklı Akortlarla İcra 90 J. Nağmelerde İntikal V. ÎKÂ'JLMİ 91 A. Ikâ'Terimleri 92 B. Usûller 94 C. Beste Yapımı
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
99 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TAHKİKLİ METNİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
265 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TERCÜMESİ 387 SONUÇ 391 BİBLİYOGRAFYA 397 Örnek Varaklar
Açıklama:
VII ÖNSÖZ IX Kısaltmalar 1 GİRİŞ 1 İncelemenin Amacı ve Önemi 2 İncelemenin Metodu ve Sınırlandırılması 3 Kaynakların Değerlendirilmesi 5 XIII. Yüzyıl Mûsikî Nazariyatı Çalışmaları 8 Şerefiyye'nin Kaynakları 11 Şerefiyye Hakkındaki Çalışmalar
BİRİNCİ BÖLÜM
SAFlYYÜDDÎN ABDÜLMÜMİN EL-URMEVÎ'NİN HAYATI ve ESERLERİ 15 I. HAYATI 18 II. İLMİ KİŞİLİĞİ VE SANATKÂR YÖNÜ 21 III. ESERLERİ 21 A. Musikî Nazariyatı İle İlgili Eserleri 27 B. Diğer Alanlardaki Eserleri
İKİNCİ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TANITILMASI 31 I. ŞEREFİYYE'NİN MUHTEVASI 32 II. ŞEREFİYYE'NİN NÜSHALARININ TAVSİFİ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN İNCELENMESİ 47 I. SES TEORİSİ 47 A. Sesin Oluşumu ve Duyulması 48 B. Nağmenin Tarifi, Tizlik ve Pestlik Sebepleri 49 C. Hançerede, Nefesli ve Telli Sazlarda Sesin Oluşumu 50 D. Nağmenin Özellikleri II. SAYILARIN BİRBİRLERİNE ORANLARI VE ARALIKLAR 51 A. Sayılar Arasında Bulunan Oranlar 53 B. Aralıkların İsimleri 54 C. Aralıkların Kısımları 55 D. Uyumlu ve Uyumsuz Aralıklar
III. ARALIKLARIN TOPLANMASI, BÖLÜNMESİ, ÇIKARILMASI VE CİNSLERİN OLUŞTURULMASI 57 A. Aralıkların Toplanması 59 B. Aralıkların Bölünmesi 59 C. Aralıkların Çıkarılması 60 D. Aralıkların Dörtlü İçerisinde Tertibi ve Cinsler 63 E. Dört Aralıkk Dörtlüler 64 F. Cinslerin Uyumlu ve Uyumsuzları 65 G. Beşli Cinsler IV. BÜYÜK TABAKAİAR İÇERİSİNDE CİNSLERİN TERTİBİ 67 A. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Tertibi 69 B. İki Oktavdaki 15 Perde 70 C. Dörtlülerin Bir Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi 72 D. Dörtlülerin İki Oktav İçerisinde Cinslerdeki Aralıklar İle Tertibi 74 E. Dizilerdeki Ortak Sesler 76 F. Telli Aletlerin ve Udun Akordu 77 G. Ud Üzerinde 17 Perdenin Tespiti 81 H. Tanını, Mücenneb ve Bakiyye Aralıkları 83 I. Makam Dizileri 88 İ. Farklı Akortlarla İcra 90 J. Nağmelerde İntikal V. ÎKÂ'JLMİ 91 A. Ikâ'Terimleri 92 B. Usûller 94 C. Beste Yapımı
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
99 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TAHKİKLİ METNİ
BEŞİNCİ BÖLÜM
265 ER-RİSÂLETÜ'Ş-ŞEREFİYYE'NİN TERCÜMESİ 387 SONUÇ 391 BİBLİYOGRAFYA 397 Örnek Varaklar