9786055250874
224189
https://www.sahafium.com/kitap/sanat-dunyasinin-senaryolari-p224189.html
Sanat Dünyasının Senaryoları
0.00
Sanat Dünyasının Senaryoları, Burak Delier'in 2005-2014 yılları arasın¬da kaleme aldığı yazıları ve kendi işleri üzerine yaptığı söyleşileri kapsıyor. Delier'in sanat ve siyaset ilişkisini somut örnek ve durumlar içinden ele al-mak amacıyla yürüttüğü tartışma, sorunlara yanıtlar üretmekten çok, be¬lirli bağlamlarda etkinleşen sanatsal, eleştirel, siyasal konuşma edimlerinin biçim ve siyasetlerini sorgulamayı hedefliyor.
Yürüttüğü tartışmada Türkiye'de ve dünyadaki boykot çağrılarına ve bu çağrıların ortaya çıkardığı politik ve etik söyleme odaklanan Delier, bu boykot çağrılarında ortaya çıkan dilin bizi inandırmak istediği ?sanat kapi¬talizme karşı" anlatısının, temelde bir kazan-kazan senaryosu olarak işle¬diğini öne sürüyor. Oyunun bir tarafta ?kötü neoliberal kapitalizm", diğer tarafta ?iyicil aktivist sanat" olarak kurgulanmasının handikaplarına dik¬kat çektiği yazıları kitabın temel metinlerini oluşturuyor. Boykot ve grev taktiklerinin tartışıldığı bu temel metinlerin yanı sıra, Afrika asıllı İtalyan futbolcu MarioBalotelli'den, sıradışı tasarımlı savaş uçağı X-29'a, kolektif bir otosansür vakasının analizinden sanat fuarı okumalarına kadar geniş bir kültürel alanda farklı direniş yöntemlerinin izi sürülüyor.
Yıldız Üniversitesi Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı'nda Sanatta Yeterli¬liğini (2013) tamamlayan Burak Delier halen Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Yardımcı Doçent olarak çalışmakta. 2014 yılında, Londra'nın önemli sanat kurumlarından İniva'nın (Institute of Interna¬tional Visual Arts) Komisyon ve Sergi Fonu'nuyla ?Özgürlüğün Senar¬yosu Yoktur." başlıklı kişisel sergisini açan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında ?İstanbul: Tutku, Neşe, Öfke" (Maxxi, Roma 2016), ?Sen, Ben ve Aramız¬daki Her Şey" (Spatiuİntact, Cluj 2015), ?Uluslararası Sanatçı Filmleri" (Whitechappel Gallery ve İstanbul Modern 2015), ?Formun Huzursuz¬luğu" (Viyana 2013), ?Ne Kadar Faşizm?" (BAK, Utrecht 2012), 2008 ve 2010'da Taipei Bienalleri, 10. İstanbul Bienali (2007), ?Serbest Vuruş" (İs¬tanbul 2005) gibi birçok sergiye katıldı.
Yürüttüğü tartışmada Türkiye'de ve dünyadaki boykot çağrılarına ve bu çağrıların ortaya çıkardığı politik ve etik söyleme odaklanan Delier, bu boykot çağrılarında ortaya çıkan dilin bizi inandırmak istediği ?sanat kapi¬talizme karşı" anlatısının, temelde bir kazan-kazan senaryosu olarak işle¬diğini öne sürüyor. Oyunun bir tarafta ?kötü neoliberal kapitalizm", diğer tarafta ?iyicil aktivist sanat" olarak kurgulanmasının handikaplarına dik¬kat çektiği yazıları kitabın temel metinlerini oluşturuyor. Boykot ve grev taktiklerinin tartışıldığı bu temel metinlerin yanı sıra, Afrika asıllı İtalyan futbolcu MarioBalotelli'den, sıradışı tasarımlı savaş uçağı X-29'a, kolektif bir otosansür vakasının analizinden sanat fuarı okumalarına kadar geniş bir kültürel alanda farklı direniş yöntemlerinin izi sürülüyor.
Yıldız Üniversitesi Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı'nda Sanatta Yeterli¬liğini (2013) tamamlayan Burak Delier halen Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Yardımcı Doçent olarak çalışmakta. 2014 yılında, Londra'nın önemli sanat kurumlarından İniva'nın (Institute of Interna¬tional Visual Arts) Komisyon ve Sergi Fonu'nuyla ?Özgürlüğün Senar¬yosu Yoktur." başlıklı kişisel sergisini açan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında ?İstanbul: Tutku, Neşe, Öfke" (Maxxi, Roma 2016), ?Sen, Ben ve Aramız¬daki Her Şey" (Spatiuİntact, Cluj 2015), ?Uluslararası Sanatçı Filmleri" (Whitechappel Gallery ve İstanbul Modern 2015), ?Formun Huzursuz¬luğu" (Viyana 2013), ?Ne Kadar Faşizm?" (BAK, Utrecht 2012), 2008 ve 2010'da Taipei Bienalleri, 10. İstanbul Bienali (2007), ?Serbest Vuruş" (İs¬tanbul 2005) gibi birçok sergiye katıldı.
Sanat Dünyasının Senaryoları, Burak Delier'in 2005-2014 yılları arasın¬da kaleme aldığı yazıları ve kendi işleri üzerine yaptığı söyleşileri kapsıyor. Delier'in sanat ve siyaset ilişkisini somut örnek ve durumlar içinden ele al-mak amacıyla yürüttüğü tartışma, sorunlara yanıtlar üretmekten çok, be¬lirli bağlamlarda etkinleşen sanatsal, eleştirel, siyasal konuşma edimlerinin biçim ve siyasetlerini sorgulamayı hedefliyor.
Yürüttüğü tartışmada Türkiye'de ve dünyadaki boykot çağrılarına ve bu çağrıların ortaya çıkardığı politik ve etik söyleme odaklanan Delier, bu boykot çağrılarında ortaya çıkan dilin bizi inandırmak istediği ?sanat kapi¬talizme karşı" anlatısının, temelde bir kazan-kazan senaryosu olarak işle¬diğini öne sürüyor. Oyunun bir tarafta ?kötü neoliberal kapitalizm", diğer tarafta ?iyicil aktivist sanat" olarak kurgulanmasının handikaplarına dik¬kat çektiği yazıları kitabın temel metinlerini oluşturuyor. Boykot ve grev taktiklerinin tartışıldığı bu temel metinlerin yanı sıra, Afrika asıllı İtalyan futbolcu MarioBalotelli'den, sıradışı tasarımlı savaş uçağı X-29'a, kolektif bir otosansür vakasının analizinden sanat fuarı okumalarına kadar geniş bir kültürel alanda farklı direniş yöntemlerinin izi sürülüyor.
Yıldız Üniversitesi Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı'nda Sanatta Yeterli¬liğini (2013) tamamlayan Burak Delier halen Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Yardımcı Doçent olarak çalışmakta. 2014 yılında, Londra'nın önemli sanat kurumlarından İniva'nın (Institute of Interna¬tional Visual Arts) Komisyon ve Sergi Fonu'nuyla ?Özgürlüğün Senar¬yosu Yoktur." başlıklı kişisel sergisini açan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında ?İstanbul: Tutku, Neşe, Öfke" (Maxxi, Roma 2016), ?Sen, Ben ve Aramız¬daki Her Şey" (Spatiuİntact, Cluj 2015), ?Uluslararası Sanatçı Filmleri" (Whitechappel Gallery ve İstanbul Modern 2015), ?Formun Huzursuz¬luğu" (Viyana 2013), ?Ne Kadar Faşizm?" (BAK, Utrecht 2012), 2008 ve 2010'da Taipei Bienalleri, 10. İstanbul Bienali (2007), ?Serbest Vuruş" (İs¬tanbul 2005) gibi birçok sergiye katıldı.
Yürüttüğü tartışmada Türkiye'de ve dünyadaki boykot çağrılarına ve bu çağrıların ortaya çıkardığı politik ve etik söyleme odaklanan Delier, bu boykot çağrılarında ortaya çıkan dilin bizi inandırmak istediği ?sanat kapi¬talizme karşı" anlatısının, temelde bir kazan-kazan senaryosu olarak işle¬diğini öne sürüyor. Oyunun bir tarafta ?kötü neoliberal kapitalizm", diğer tarafta ?iyicil aktivist sanat" olarak kurgulanmasının handikaplarına dik¬kat çektiği yazıları kitabın temel metinlerini oluşturuyor. Boykot ve grev taktiklerinin tartışıldığı bu temel metinlerin yanı sıra, Afrika asıllı İtalyan futbolcu MarioBalotelli'den, sıradışı tasarımlı savaş uçağı X-29'a, kolektif bir otosansür vakasının analizinden sanat fuarı okumalarına kadar geniş bir kültürel alanda farklı direniş yöntemlerinin izi sürülüyor.
Yıldız Üniversitesi Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı'nda Sanatta Yeterli¬liğini (2013) tamamlayan Burak Delier halen Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde Yardımcı Doçent olarak çalışmakta. 2014 yılında, Londra'nın önemli sanat kurumlarından İniva'nın (Institute of Interna¬tional Visual Arts) Komisyon ve Sergi Fonu'nuyla ?Özgürlüğün Senar¬yosu Yoktur." başlıklı kişisel sergisini açan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında ?İstanbul: Tutku, Neşe, Öfke" (Maxxi, Roma 2016), ?Sen, Ben ve Aramız¬daki Her Şey" (Spatiuİntact, Cluj 2015), ?Uluslararası Sanatçı Filmleri" (Whitechappel Gallery ve İstanbul Modern 2015), ?Formun Huzursuz¬luğu" (Viyana 2013), ?Ne Kadar Faşizm?" (BAK, Utrecht 2012), 2008 ve 2010'da Taipei Bienalleri, 10. İstanbul Bienali (2007), ?Serbest Vuruş" (İs¬tanbul 2005) gibi birçok sergiye katıldı.