Sanat ve Edebiyatta Eleştiri Alman Romantizminde Sanat Eleştirisi Kavramı

Stok Kodu:
9789750507465
Boyut:
135-195
Sayfa Sayısı:
194
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2010-03
Çeviren:
Elçin Gen Mustafa Tüzel
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
9789750507465
121051
Sanat ve Edebiyatta Eleştiri
Sanat ve Edebiyatta Eleştiri Alman Romantizminde Sanat Eleştirisi Kavramı
0.00
Alman Romantizminde Sanat Eleştirisi Kavramı, Benjaminin 1919da Bern Üniversitesine sunduğu doktora tezidir. Erken romantiklerin sanat eleştirisi konusundaki görüşlerine odaklanan bu eser, eleştirel kuramın temel metinlerinden biridir ve günümüzde de pek çok çalışmaya konu olmaya devam etmektedir. Benjamin, modern eleştiri kavramının temellerini, 1800lerin başlarında Schlegel ile Novalisin attığına inanır. Erken romantikler, eleştiriyi başlı başına sanat eseri mertebesine yükseltirler:
Eleştiri, bir eserin yorumlanması değil, tamamlanmasıdır; beğeniye bağlı bir yargılama değil, eserdeki hakikatin açığa çıkarılmasıdır. Benjaminin tezinde, romantizmin daha yaygın olarak bilinen geç safhaları ile erken romantikler arasındaki farkları okuyoruz: Deha kültüne ve doğa tapınısına karşılık, Kantın ve Aydınlanmanın mirası olan eleştirel bir uyanıklık ve nesnellik. Sanatın, dolayısıyla eleştirinin hakikatinin bulanıklaştığı günümüzde, Benjamin bizi ikisinin de haysiyetini korumaya çağrıyor.
Alman Romantizminde Sanat Eleştirisi Kavramı, Benjaminin 1919da Bern Üniversitesine sunduğu doktora tezidir. Erken romantiklerin sanat eleştirisi konusundaki görüşlerine odaklanan bu eser, eleştirel kuramın temel metinlerinden biridir ve günümüzde de pek çok çalışmaya konu olmaya devam etmektedir. Benjamin, modern eleştiri kavramının temellerini, 1800lerin başlarında Schlegel ile Novalisin attığına inanır. Erken romantikler, eleştiriyi başlı başına sanat eseri mertebesine yükseltirler:
Eleştiri, bir eserin yorumlanması değil, tamamlanmasıdır; beğeniye bağlı bir yargılama değil, eserdeki hakikatin açığa çıkarılmasıdır. Benjaminin tezinde, romantizmin daha yaygın olarak bilinen geç safhaları ile erken romantikler arasındaki farkları okuyoruz: Deha kültüne ve doğa tapınısına karşılık, Kantın ve Aydınlanmanın mirası olan eleştirel bir uyanıklık ve nesnellik. Sanatın, dolayısıyla eleştirinin hakikatinin bulanıklaştığı günümüzde, Benjamin bizi ikisinin de haysiyetini korumaya çağrıyor.
Kapat