Osmanlı Devleti, kendisinden önceki İslam devletlerinden tevarüs ettiği Şeyhülislâmlığı bir müessese haline getirmiştir. 1826’da Yeniçeri Ocağının kaldırılmasıyla devletin kuruluşundan itibaren var olan Şeyhülislâmlık yeni, sabit ve müstakil bir alana taşınmıştır. Tanzimatla birlikte devletin diğer kurumlarına paralel olarak Şeyhülislâmlık, devletin bürokratik yapısında yerini almış ve sistematik bir şekilde örgütlenmiştir.
Tarihi süreçte dinî, hukuki ve eğitim alanındaki birimleri ile bir külliye halini alan ve günümüzün Diyanet İşleri Başkanlığı, Adalet Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın görevlerini yürütmüş olan Şeyhülislâmlık, devlet yapısındaki değişiklikler neticesinde görev, yetki ve sorumluluklarının bir kısmını yeni kurulan bakanlıklara bırakmıştır.
Elinizdeki kitap, “Şeyhülislâmlığın Bürokratik Yapısı”, “Şeyhülislamlığın Evrak Sistemi ve İlmiye Sınıfının Özlük İşleriyle İlgili Birimleri” ve “Şeyhülislamlık’ta Yeni Teşkil Edilen Birimler” olmak üzere üç ana başlıktan oluşmaktadır.
Osmanlı Devleti, kendisinden önceki İslam devletlerinden tevarüs ettiği Şeyhülislâmlığı bir müessese haline getirmiştir. 1826’da Yeniçeri Ocağının kaldırılmasıyla devletin kuruluşundan itibaren var olan Şeyhülislâmlık yeni, sabit ve müstakil bir alana taşınmıştır. Tanzimatla birlikte devletin diğer kurumlarına paralel olarak Şeyhülislâmlık, devletin bürokratik yapısında yerini almış ve sistematik bir şekilde örgütlenmiştir.
Tarihi süreçte dinî, hukuki ve eğitim alanındaki birimleri ile bir külliye halini alan ve günümüzün Diyanet İşleri Başkanlığı, Adalet Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın görevlerini yürütmüş olan Şeyhülislâmlık, devlet yapısındaki değişiklikler neticesinde görev, yetki ve sorumluluklarının bir kısmını yeni kurulan bakanlıklara bırakmıştır.
Elinizdeki kitap, “Şeyhülislâmlığın Bürokratik Yapısı”, “Şeyhülislamlığın Evrak Sistemi ve İlmiye Sınıfının Özlük İşleriyle İlgili Birimleri” ve “Şeyhülislamlık’ta Yeni Teşkil Edilen Birimler” olmak üzere üç ana başlıktan oluşmaktadır.