Tarih ve Toplum: Yeni Yaklaşımlar - Sayı: 06 - Güz 2007 - Kış 2008

Stok Kodu:
1019-4681 - 06
Boyut:
16 x 23 cm
Sayfa Sayısı:
175
Basım Yeri:
İstanbul
Basım Tarihi:
2008
Kapak Türü:
Karton Kapak
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
1019-4681 - 06
14615
Tarih ve Toplum: Yeni Yaklaşımlar - Sayı: 06 - Güz 2007 - Kış 2008
Tarih ve Toplum: Yeni Yaklaşımlar - Sayı: 06 - Güz 2007 - Kış 2008
0.00
Kerem Ünüvar
5-6
Sunuş
Rıza Yıldırım
9-37
Efsanede gizli gerçek: Bir tarih kaynağı olarak Seyyid Ali Sultan Velâyetnâmesi
Özlem Kumrular
39-59
Osmanlı sarayında ve Avrupa siyasi sahnesinde Venedikli bir sınır diplomatı: “Mir-i Venedik oğlu” Alvise Gritti
Yahya Araz
61-82
Kadınlar, toplum ve hukuk: 16. ve 17. yüzyıl Osmanlı toplumunda eşleri tarafından terk edilen kadınlar
Funda Berksoy
83-96
Heinrich Schlesinger’in II. Mahmud portreleri: Osmanlı İmparatorluğu’nda modernleşme ve hükümdar imgesi
Özgür Türesay
97-115
Osmanlı İmparatorluğu’nda antisemitizmin Avrupalı kökenleri üzerine birkaç not: Ebüzziya Tevfik ve Millet-i İsrâiliye (1888)
Bayram Soy
117-141
Kudüs’teki Erlöserkirche’nin açılışı: II. Wilhelm’in ikinci Doğu seyahatindeki (1898) dinî motifler
TARTIŞMA / ELEŞTİRİ
Okay Bensoy
143-166
Geç Osmanlı döneminde oksidentalizm: Ahmet İhsan, Paris’te sadece İstanbul’da “olmayan”ı mı gördü?
Kerem Ünüvar
5-6
Sunuş
Rıza Yıldırım
9-37
Efsanede gizli gerçek: Bir tarih kaynağı olarak Seyyid Ali Sultan Velâyetnâmesi
Özlem Kumrular
39-59
Osmanlı sarayında ve Avrupa siyasi sahnesinde Venedikli bir sınır diplomatı: “Mir-i Venedik oğlu” Alvise Gritti
Yahya Araz
61-82
Kadınlar, toplum ve hukuk: 16. ve 17. yüzyıl Osmanlı toplumunda eşleri tarafından terk edilen kadınlar
Funda Berksoy
83-96
Heinrich Schlesinger’in II. Mahmud portreleri: Osmanlı İmparatorluğu’nda modernleşme ve hükümdar imgesi
Özgür Türesay
97-115
Osmanlı İmparatorluğu’nda antisemitizmin Avrupalı kökenleri üzerine birkaç not: Ebüzziya Tevfik ve Millet-i İsrâiliye (1888)
Bayram Soy
117-141
Kudüs’teki Erlöserkirche’nin açılışı: II. Wilhelm’in ikinci Doğu seyahatindeki (1898) dinî motifler
TARTIŞMA / ELEŞTİRİ
Okay Bensoy
143-166
Geç Osmanlı döneminde oksidentalizm: Ahmet İhsan, Paris’te sadece İstanbul’da “olmayan”ı mı gördü?
Kapat