Padişah Abdülaziz 1867 Paris Dünya Fuarına modernliğin seyrine bakmaya gittiğinde, kendisi de Şarkın bir seyirliği olarak karşılanmıştı. Ama Batılı göz ona bakınca tasavvurundaki otantik imgeyi bulamadı; yeterince oryantal görünmüyordu padişah.
Modernlik ve Doğu-Batı karşılaşmaları, bitmez tükenmez bir mesele. Dilek Zaptçıoğlu bu kitaptaki yazılarda, Türkiyenin modernleşme tarihinin deneyimlerini, dünyanın dört
köşesinden deneyimlerle mukayese ederek, deneyimleri birbirleriyle konuşturarak düşünüyor: Batının farklı yüzleriyle, Sovyet tarihiyle, Orta Asyayla, İranla Belki en
çarpıcısı, özünü yitirmeden değişme mitosunun ikonu olan Japonyayla
Modernliğin büyük vaadi olan özgürlüğe ve modernlikle cebelleşmesi süregiden dindarlığa odaklanıyor bu yazılar. Örtünme meselesi, utanç duygusu, okul modeli, aile, vatan,
gerçek demokrasi gibi günümüzün hararetli tartışma konularını, güncelliğin dar çemberinden çıkarıp, kanaati en katılaşmış olanları bile ilgilendirecek bir tazelikle tartışıyor.
Düşünme sevgisiyle, düşünme kaygısıyla yazılmış yazılar...
Padişah Abdülaziz 1867 Paris Dünya Fuarına modernliğin seyrine bakmaya gittiğinde, kendisi de Şarkın bir seyirliği olarak karşılanmıştı. Ama Batılı göz ona bakınca tasavvurundaki otantik imgeyi bulamadı; yeterince oryantal görünmüyordu padişah.
Modernlik ve Doğu-Batı karşılaşmaları, bitmez tükenmez bir mesele. Dilek Zaptçıoğlu bu kitaptaki yazılarda, Türkiyenin modernleşme tarihinin deneyimlerini, dünyanın dört
köşesinden deneyimlerle mukayese ederek, deneyimleri birbirleriyle konuşturarak düşünüyor: Batının farklı yüzleriyle, Sovyet tarihiyle, Orta Asyayla, İranla Belki en
çarpıcısı, özünü yitirmeden değişme mitosunun ikonu olan Japonyayla
Modernliğin büyük vaadi olan özgürlüğe ve modernlikle cebelleşmesi süregiden dindarlığa odaklanıyor bu yazılar. Örtünme meselesi, utanç duygusu, okul modeli, aile, vatan,
gerçek demokrasi gibi günümüzün hararetli tartışma konularını, güncelliğin dar çemberinden çıkarıp, kanaati en katılaşmış olanları bile ilgilendirecek bir tazelikle tartışıyor.
Düşünme sevgisiyle, düşünme kaygısıyla yazılmış yazılar...